بازديد شاهنشاه از اصطبل

شماره : 2143 تاريخ : 22/12/52
موضوع : خريد دو رأس اسب
جناب آقاي بهبهانيان معاونت محترم وزارت شاهنشاهي
اعليحضرت همايون شاهنشاه آريامهر مقرر فرموده‌اند كه اينجانب به تدريج و در موقعيت‌هاي مناسب در مسافرتهاي خارج‌، اسبهاي پرش براي اصطبل شاهنشاهي با قيمتهاي مناسب خريداري نمايم‌. همان طوري كه خاطر حضرت عالي مستحضر است‌، قيمت اسب در خارج روز به روز رو به فزوني مي‌باشد. در سفر اخير به آلمان در يك فرصت مناسب از يك اصطبل خصوصي در نزديكي شهر آلمان بازديد به عمل آوردم و دو رأس اسب 3 سال انتخاب گرديد كه بهاي هر رأس سي و دوهزار مارك مي‌باشد اين قيمت براي اسبهاي مشاهده گرديده با توجه به ارزش اسبهاي موجود بسيار مناسب هستند.
مراتب به همين ترتيب صبح امروز به عرض جناب آقاي علم وزير معظم دربار شاهنشاهي رسيد، امر و مقرر فرمودند: «جناب آقاي بهبهانيان موافقم پول را هم از دولت بگيريد». اينك با عرض مراتب فوق و از جهت فوري بودن موضوع و اينكه ممكن است فروشنده در اثر تأخير در پرداخت‌، مطالبه بيشتري از بابت بهاي اسبها بنمايد، عليهذا خواهشمند است دستور فرمايند مبلغ ـ /...192 تومان بهاي آنها را به طور علي‌الحساب به اصطبل شاهنشاهي پرداخت و پس از دريافت از دولت به حساب مربوطه واريز فرمايند. قبلاً از اين همكاري كه در اين‌باره مبذول خواهند فرمود كمال تشكر را مي‌نمايد.
مديركل دربار شاهنشاهي
خانم مظفري كامبيز :
با آقاي بلورچي تلفني تماس گرفته شد، فرمودند كه مبلغ يك ميليون و نهصد و بيست هزار ريال را به حساب 1005 اصطبل شاهنشاهي واريز نموديم‌، بنابراين سند صادر نماييد. ضمناً مبلغ 1462800 ريال بابت حواله ارزي 55200 مارك چك در وجه آقاي منصور حاجي كندي از همين محل صادر نمائيد.سرهنگ قراحي
 

پیوست ها

  • Document748_1.jpg
    Document748_1.jpg
    47.6 کیلوبایت · بازدیدها: 24
بالا