بنیان گذار پرش اسب

ناشناس

Active member
بنیان گذار یا بهتر بگم اولین کسی که پرش با اسب رو ابداع یا کشف کرد چه کسی بود ؟
اهل کدام کشور و در چه سالی پرش با اسب رو کشف کرد؟

اولین مطلب مهمی که در باره پرش بااسب به سوارکاران دیگر اموخت چه مطلبی بود؟
 
بنیان گذار یا بهتر بگم اولین کسی که پرش با اسب رو ابداع یا کشف کرد چه کسی بود ؟
اهل کدام کشور و در چه سالی پرش با اسب رو کشف کرد؟

اولین مطلب مهمی که در باره پرش بااسب به سوارکاران دیگر اموخت چه مطلبی بود؟


ناشناس جان نمی‌دونم این سوال توی ذهن خودت به وجود اومده پرسیدی یا جواب رو داری و از بچه ها سوال کردی؟
از شکل و ظاهر سوال اینجوری بر میاد که جواب رو در اختیار داری
اما فکر نمیکنم ابداع کننده پرش یک شخص باشه چون همونطور که میدونین اولین مسابقات پرش در قرن ۱۸ توی کشور انگلیس به وجود اومد و اولین مسابقات پرش هم ساله ۱۹۰۷ توی المپیک لندن برگزار شد که اکثر شرکت کننده ها عضو ارتش بودن، پرش هم اولش به خاطره نیاز نظامی به وجود اومده(مثل چوگان که اولش به خاطر نیاز نظامی به وجود اومده) و به خاطره همین اولش اکثر شرکت کنندها نظامی بودن و فکر کنم بنیان گذار خاصی‌ نداره اما با این حال مطلب زیر رو هم بخونید
The Italian Instructor Captain Federico Caprilli heavily
influenced the world of jumping with his ideas that a forward position with shorter stirrups would not impede the balance of the horse negotiating obstacles.
Federico Caprilli مربیه ایتالیایی که نقش زیادی در ایجاد استیل‌های مختلف پرش داشته
 

سنا

Active member
ممنون امين جان
حالا ناشناس عزيز خودت هم جواب بده تا بدونيم دقيقا چي بوده.
 

ناشناس

Active member
ببخشید اصل سوءال این بود بنیان گذار پرش امروزی چه شخصی بوده/:wacsmiley:


بنیان گذار پرش امروزی.کاپیتان کاپریلی ایتالیایی است.یافته های کاپریلی در ابتدای قرن نوزدهم با استفاده از روشهای طبیعی برای تعلیم.روش پرش را دگرگون کرد.قبل از آن رسم بر این بود که سوار نشسته بر پشت اسب از روی مانع عبور کند که نتیجه اش عدم استفاده اسب از سرو گردن برای برقراری تعادل بود.

اولین مطلب مهم که کاپریلی دربافت این بود که اگر سوار وزن خود را از روی زین بردارد و بدن و دستها را به جلو بکشد .اسب به سهولت تعادل خود را روی مانع حفظ میکند.نشست به جلو امروزه به عنوان اصل پذیرفته شده و همگی آگاهند که اسب با استفاده از گردن به راحتی تعادل خود را حفظ میکند

تعلیم بر مبنای روشهای طبیعی .کار با کاولتی را هم در بر میگیرد.کاوالتی تیر های چوبی هستند که در ارتفاع و اندازه ای مختلف و با فواصل گوناگون روی زمین قرار میگیرد . کاپریلی اسب خود را واداشت که با سوار و بدون سوار از روی تیر ها عبود کند و خالق کاوالتی نام گرفت و از آن به بعد به تدریج در تمامی مدارس سوارکاری ایتالیا جای خود را باز کرد.آلمان این روش را قبول کرد کلنل فن فلوتو در مدرسه سواری هانوور مسئولیت اجرای این روش را عهده دار شد و فدراسیون سواری آلمان او را به عنوان مقلد اصلی آن پذیرفت.این قوانین امروزه هم به همان صورت مورد استفاده قرار میگیرد/


منبع/کتاب کاوالتی
نویسنده:رینر کلیمکه
مترجم: مهدی جمشید خانی
 
نخستین مسابقات پرش با اسب در نیمه دوم قرن هجدهم در کشورهایی چون فرانسه(1788 )،ایرلند(1865)،روسیه(1861)، انگلستان(1876) و آمریکا (1883) برگزار شد.در آن زمان پرش از مانع یک حرکت پیشرفته درساژ بشمار میرفت.
پرش از مانع در محوطه ای محصور ابتدا در سیرک رایج شد که ژان پلاسکی این پرش را در نخستین سیرک نوین (سیرک استلی) انجام داد.
در سال 1921 با تاسیس فدراسیون جهانی سوارکاری، این رشته دارای انسجام بیشتری گردید.اما دوران شکوفایی آن در سالهای پس از جنگ جهانی دوم می باشد.
مهمترین عامل پیشرفت این ورزش شاید نوآوری یک ایتالیایی باشد بنام فدریکو کاپریلی(1907-1868 ). او با دقت در حرکات طبیعی اسب در عبور از مانع ، روشی را ابداع کرد با این مضمون که سوار باید خود را هماهنگ با حرکات اسب، در پرش از مانع، از روی زین بلند و بجلو متمایل نماید و هیچگونه دخالتی نیز در کار اسب نکند.اگرچه تمامی عقاید او امروزه مورد تأیید نیست و در کار پرش، استفاده از فنون، ابزارها و اثرهایی که مورد قبول او نبود، رایج است اما آنچه او به جهانیان ارائه کرد، اساس پرش نوین بشمار می رود و با پیروی از اصول بود که موانع المپیک از ارتفاع 140 در سال 1912 به بیش از 170 در حال حاضر افزایش یافتند.

منبع: آشنایی با پرش با اسب
 
بالا