تبیین تبار نامه اسب ترکمن

امید زمانی

Active member
چند وقتی است که حرف هایی زده میشه در مورد ایجاد تبارنامه اسب ترکمن نمی دونم چرا فدراسیون کمکی نمیکنه در این زمینه ! چند تا نظر هم پیشکسوتان اسب ترکمن دادند ! مثل این که با رفتن خانم فیروز اسب ترکمن واقعا یتیم شد ! به زور و دعوا کورس اسب ترکمن در زادگاهش با کمترین جایزه ها برگزار میشود ! که به دلیل سودجویی بعضی افراد خیلی از اسبهایی هم که به نام ترکمن میدوند پدر و اکثرا پدر بزرگی تروبرد یا دوخون دارند ! صحبتی مطرح شد مبنی بر این که ما بیاییم اسبهایی را که برگه کشش از سیلمی های تایید شده دارند را تایید کنیم ! و به عنوان اسبهای پایه در نظر بگیریم ! و تا وقتی که کره های امسال متولد شده وارد میادین نشدند چند نفر از بزرگان اسب ترکمن در میدانهای کورس خلوص اسبان را تایید کنند ! و از این به بعد جلوی تولیدات دوخون به جای ترکمن را بگیریم ! اگه کسی اطلاعات تکمیلی داره بگه ! هر چند من خودم پیگیر هستم ! آیا راه حل بهتری هست ؟
 
من فکرمیکنم بالاخره باید از یک جایی شروع کرد,حتی اگر چند سالی هم هزینه عدم ثبت صحیح انساب درمسابقاتی چون کورس تاثیر گذارباشد.
فکر میکنم بهترین راه همان شروع ثبت وتایید ژنتیک اسب ها میباشدکه به همراه میکروچیپ,با وجودهزینه ای بیشتردرعوض معتبر ترودقیق تر از برگ کشش نامه در نزد هر اسب دار(سیلمی)است که با آن برگه ازنظر فدراسیون,حتی میتوان ترکمن خالص هم تولید کرد.
پیشنهادمن ثبت ژنتیک درمرحله اول است که خود باعث ایجادمقدمات ابتدایی ومعتبرتر کردن این نژاد ارزشمند درنزدکلکسیونرهامی باشد.
 

امید زمانی

Active member
دوستان عزیز در فدراسیون جهت میکروچیپ تشریف آوردن گنبد . قانون جدید میکروچیپ : مادر کره باید قبلا تست ژنوم شده باشد . پدر کره باید ثبت سیلمی شده باشد . هزینه 100000 تومان جهت تست ژنوم و 50000 تومان جهت میکروچیپ از مالک دریافت میشود . با این حساب فقط 10 کره میکروچیپ شدند . بر خلاف هر سال که بیشتر از 100 کره میکروچیپ میشدند . تکلیف تولید کننده ها چیه ؟ اونها هم که دل می سوزونند واسه حفظ ترکمن برن دو خون بگیرند هم اقتصادی تره هم بی دردسر تر . دلال ها هم دوستت دارند قمار بازها هم همینطور ... آدم دلسرد میشه اینجوری . یه سری اسب دوخون تست میشن و جوابشون خالص میاد و میشن سیلمی و تولیدات خالص و عالی هیچ ! فدراسیون بی صاحب همینه همه دلالند توش ...
 
خب امیدجان از فدراسیونی که عرضه وسیاست جذب سرمایه رو نداره وفقط از جیب اعضاش میخوره وبرسرشون منت هم میذاره.:smile:
اصلا" الحق که این ورزش متعلق به.....