mahsa
Member
۱- هنگام ورود به مانژ با صدای بلند جمله: " اجازه هست" ادا می شود و مربی یا سوار داخل مانژ با صدای بلند جواب می دهد: " بفرمایید" . این عمل در هنگام خروج از مانژ نیز تکرار می گردد.
۲- پس از ورود و خروج از مانژ درب را باید بست!
۳- داخل مانژ کسی جز مربی و یا کمک مربی حق ندارد پیاده حرکت کند.
۴- سوار و پیاده شدن از اسب باید وسط مانژ انجام گیرد.
۵- در غیاب مربی مسئول مانژ اجازه دارد به سوارکارانی که نظم مانژ را رعایت نمی کنند اخطار دهد.
۶- هنگام سواری در دو جهت مختلف حق تقدم با سواری است که روی دست چپ در حال سوارکاری است.
۷- در هنگام دایره بزرگ زدن خط حصار باید خالی باشد.
۸- قدم و توقف در خط حصار ممنوع است و قدم رفتن باید با فاصله دو متر از خط حصار انجام گردد.
۹- سبقت در طول خط حصار ممنوع است.
۱۰- لنژ کردن اسب در مانژ فقط با توافق مربی یا مسئول مانژ باید انجام گردد.
۱۱- چهار نعل رفتن در خیابان های باشگاه و اطراف بیرون مانژ ممنوع است.
۱۲- استفاده از موبایل در داخل مانژ ممنوع است.
۱۳- تماشاچیان باید سکوت را رعایت کنند ( خصوصا در مسابقات)
۱۴- سر ساعت مقرر در کلاس حاضر باشید.
۱۵- کفشها و لباسهایتان تمیز باشد. برق یزند.
* دو شماره آخر ( مخصوصا) از مسائل مهمی است که در تمام دنیا مورد توجه مربیان و دیگر افراد بوده و از مشخصه های سوار با ادب و با وقار است.
منبع:سوار و سوارکاری در ایران
۲- پس از ورود و خروج از مانژ درب را باید بست!
۳- داخل مانژ کسی جز مربی و یا کمک مربی حق ندارد پیاده حرکت کند.
۴- سوار و پیاده شدن از اسب باید وسط مانژ انجام گیرد.
۵- در غیاب مربی مسئول مانژ اجازه دارد به سوارکارانی که نظم مانژ را رعایت نمی کنند اخطار دهد.
۶- هنگام سواری در دو جهت مختلف حق تقدم با سواری است که روی دست چپ در حال سوارکاری است.
۷- در هنگام دایره بزرگ زدن خط حصار باید خالی باشد.
۸- قدم و توقف در خط حصار ممنوع است و قدم رفتن باید با فاصله دو متر از خط حصار انجام گردد.
۹- سبقت در طول خط حصار ممنوع است.
۱۰- لنژ کردن اسب در مانژ فقط با توافق مربی یا مسئول مانژ باید انجام گردد.
۱۱- چهار نعل رفتن در خیابان های باشگاه و اطراف بیرون مانژ ممنوع است.
۱۲- استفاده از موبایل در داخل مانژ ممنوع است.
۱۳- تماشاچیان باید سکوت را رعایت کنند ( خصوصا در مسابقات)
۱۴- سر ساعت مقرر در کلاس حاضر باشید.
۱۵- کفشها و لباسهایتان تمیز باشد. برق یزند.
* دو شماره آخر ( مخصوصا) از مسائل مهمی است که در تمام دنیا مورد توجه مربیان و دیگر افراد بوده و از مشخصه های سوار با ادب و با وقار است.
منبع:سوار و سوارکاری در ایران