نقش aswan در قهرمانان زیبایی دنیا

Farib

Member
یه جا دیگه نوشته بودم ولی دوباره مینویسم .
aswan تولید مصری هاست ولی به روسها هدیه شد. چون قبلا روسها مادرش رو به روسها هدیه داده بودن. اسمش اول raafat بود که روسها اسمش رو Aswan گزاشتن. در تولیداتی که انجام داد خون های پایه روسی رو کاملا تعییر داد.
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
یه جا دیگه نوشته بودم ولی دوباره مینویسم .
Aswan تولید مصری هاست ولی به روسها هدیه شد. چون قبلا روسها مادرش رو به روسها هدیه داده بودن. اسمش اول raafat بود که روسها اسمش رو aswan گزاشتن. در تولیداتی که انجام داد خون های پایه روسی رو کاملا تعییر داد.

منم کل آمارش رو دارم. عکس تولیداتش رو
کسی اینجا هست روسی بدونه؟ (غیر خودم)
 

ali karami

New member
اسوان نام سیلمی مصریست که در سال ۱۹۵۸ ، از سیلمی به نام نظیر و مادیانی که یسریه نام داشت در قاهره متولد شد. دولت مصر در آن زمان اسوان را که در مصر رفعت نام داشت به پاس خدماتی که روس‌ها در ساختن سد اسوان کردند در سال ۱۹۶۳ این سیلمی را به ترسک، مرکز تولید اسب عرب دولت شوروی (آن زمان) هدیه داد و آنها نیز به عنوان یادبود او‌ را اسوان نامیدند. اسوان در مدت عمر خود و در ۱۹ فصل در ترسک تعداد ۲۹۶ کرهٔ تولید کرد که از نظر تعداد در تاریخ این مرکز رکورد دار است. جدّ مادری اسوان به نام ستام از اسبهاییست که توسط لیدی آن بلانت در مزرعه کربت در انگلیس تولید شده بود و از نظر خونی به اسبهای علی‌ پاشا شریف برمیگشت. بعدها ستام توسط دختر لیدی آن (لیدی ونت وورث) به دولت مصر فروخته شد.

در سال ۱۹۷۸ یکی‌ از بی‌نظیرترین نوه‌های اسوان به نام پادرون که در کشور هلند و از پدری به نام پاترون و مادیانی به نام اودسا تولید شده بود در ۱ سالگی به آمریکا صادر شد تا به یکی از معروفترین اسبهای تاریخ اسب عرب تبدیل شود. پادرون در آمریکا و کانادا قهرمان کشور شد و در سکاتسدیل قهرمان قهرمانان. جدا از این مقامها با تولیدات خود فصل جدیدی را در تولید اسب عرب در آمریکا باز کرد و پایه گذار تیپ جدیدی از اسب عرب در دنیا شد . در سال ۱۹۸۶ پادرون با ۱۱/۰۰۰/۰۰۰ دلار به (بنیاد شرکای پادرون) فروخته شد که تا امروز بالاترین رقمیست که برای خرید یک اسب عرب پرداخت شده.میتوان گفت که بارزترین شاخه سلسلهٔ بی‌نظیری که اسوان، پایه گزارش بود بوسیله پسرانش پاترون ،پادرون، پادرون سایکی و مگنوم سایکی و تولیدت آنها تا امروز ادامه پیدا کرده و جاودانه شده.
 
بالا