همه چیز در باره ی اسب عرب

بهراد

New member
- نژادهای قدیمی اسب ایران اسب قدرتمند نسایی را تشکیل دادند.
- اسب نسایی از غرب ایران به بین النهرین و سپس عربستان و دیگر ممالک عربی برده شد.
- با توجه به نبود اسب در صحاری عربستان و مصر، اسب های برده شده اهمیت و قدر و منزلت خاصی داشتند و در نزد روسای قبایل به بهترین نحو نگهداری و پرورش یافتند.
PersArab05.jpg
- قبیله های عرب تعصب خود بر روی تبار قبیله ای را در مورد اسب های ارزشمند و زیبایشان نیز حفظ کردند و با توجه بسیار به تکثیر و پرورش آنها پرداختند و تیره های مختلف اسب عرب پدید آمد.
- توجه به شکوه و زیبایی خیره کننده هر اسب که برتری مالک آن را ثابت می کرد، انتخاب جهت بهبود نژاد را به سمت گزینش اسب های زیباتر و ظریف تر برد.
- از طرفی نیاز به استفاده در شرایط سخت بیابان های بی آب و علف، انتخاب اسب های قویتر و با استقامت بیشتر را لازم نمود.
- بدین ترتیب اسب عرب با زیبایی هر چه تمام تر و قدرت بالا در طی قرن ها به صورت نژادی ارزشمند درآمد.
PersArab02.jpg
- نقش اعراب و قبایل مختلف آن در ایجاد این نژاد با ارزش و محبوب انکار ناپذیر می باشد.
- در جریان جنگ های صلیبی، اروپاییان با این اسب توانا و زیبا آشنا شدند و شهرت آنان به قدری شد که حتی هر اسب شرقی را عربی خطاب می کردند. پس از این دوران اسب های عرب به اروپا راه یافتند.
- در سال های پس از جنگ جهانی دوم اصلاحات فراوانی بر روی نژاد اسب عرب صورت گرفت و بیشتر به سمت گزینش اسب های زیباتر و ظریف تر حرکت نمود. در این مسیر بخش قابل توجهی از توان اسب عرب که شامل قدرت آن نیز می شد، کمرنگ شده و زیبایی مخصوصا" سر پر اهمیت تر گشت.
- نقش قبایل عرب ساکن ایران در بهبود این نژاد و اهتمام فراوانی که در نگهداری و پرورش این نژاد داشته اند بسیار ارزشمند بوده است.
- اسبی که امروزه در دنیا به نام عرب ایرانی مطرح است، از سرشاخه های قدیمیترین اسب های خالص عرب می باشد که در نتیجه بهبود نژادی قبایل عرب، اسبان ارزشمندی به دست آمدند. این گروه، خصوصیات اسبان عرب باستانی را بیش حفظ کرده اند و دست نخورده تر باقی مانده اند.
PersArab04.jpg
- نحوه اصلاح نژاد و پرورش این اسب ها، تولید اسب های مرغوبی را باعث شد که هم در زیبایی و تناسب و هم در توان و قدرت نمونه بودند. این گروه که به نام اسب عرب ایرانی معروف می باشد، با وجود همه ضربه هایی که دیده همچنان تا روزگار ما باقی مانده است و از ذخایر ارزشمند ژنتیکی کشورمان محسوب می شود.
- هر چند که ورود خون اسب های عرب وارداتی طی سالیان گذشته، تعداد زیادی از جمعیت این ذخیره ارزشمند را به شدت از خلوص تاریخی خود خارج نموده است، اما توجه به ارزش واقعی این اسب های تاریخی طی سال های اخیر، امیدواری به حفظ آنها را زنده کرده است.
- هنوز هم می توان اسب های بی نظیر عرب ایرانی را که هم از نظر زیبایی مثال زدنی هستند و هم از نظر قدرت، سرعت و استقامت نمونه، در گوشه و کنار ایران زمین پیدا کرد.
- خصوصیات: سر کوچک و سبک، گوش ها کوتاه، پیشانی صاف یا کمی برجسته، گردن بلند و کمانی، فاصله زیاد بین چشم ها، فک عمیق، پشت کوتاه، کپل افقی و دم پر پشت و در هنگام حرکت بالا، قلم ها کوتاه، استقامت زیاد در مسیرهای طولانی.
PersArab01.jpg
- اگر به این نکته مهم توجه کنیم که این تیپ از اسب عرب فقط مخصوص ایران بوده و برعکس اسب های دارای خون مصری و آمریکایی و ... در جای جای زمین، یافت نمی شود، ارزش و اهمیت حفظ این گنجینه تاریخی را بیشتر خواهیم دانست.
- موفقیت کشورهای تولید کننده اسبان عرب زیبایی امروزی در آن است که اسب هایی تولید می کنند که از لحاظ زیبایی، دیگران توان تولید آنها را ندارند. ما هم قدر داشته هایمان را داشته باشیم و گوهرهایی تولید نماییم که قدرت، سرعت، استقامت و زیبایی را همزمان دارند و دیگران از داشتن آن محرومند. بی شک آینده متعلق به کسانی است که بازار بی رقیب جهانی را در انحضار خود خواهند داشت.
 

بهراد

New member
تعداد کمی از نژاد اسب اند اسیر تخیل مانند اسب عرب است. از آنجا که از طلوع تاریخ ، اسب عرب الهام گرفته اند و تحت تاثیر بسیاری از مردم.

در روز پس از تاریخ قدیم ، اسب عرب به عنوان warhorses قیمت بیشتری قرار گرفتند و برای حق التالیف mounts. عهد عتیق در کتاب مقدس شامل بسیاری از مراجع و توصیف به این اسب ها ، اغلب قابل توجه است که در این کتاب از فرصت های شغلی که در آن اسب "rejoices در قدرت او" و "وحشت زده شده است نیست -- او devours از راه دور با fierceness".

آثار این زمان depicts اسب این ارابه با بسیاری از ویژگی های فیزیکی اسب های مدرن عرب ، از قبیل صورت گود و بالا مجموعه ای دم. warhorses ترین قیمت بیشتری دارد در مصر تربیت شدند و از آن ثروت بزرگ شاه سلیمان نشان دهنده این بود که او ساخته شده تمام شهرستانها به خانه warhorses مصر و تربیت و handlers است. این ویژگیها از شجاعت و سرعت هنوز در اسب عرب امروز قیمت بیشتری دارد.

ناشی بسیار بعد ، افسانه recounts اسلامی چگونه خدا اولین اسب عربی را از چهار بادها ساخته شده (یا باد جنوب ، که بسته به نسخه ای از اسطوره ناقل استفاده می کند) ، آن را gifting و همه اسب های عرب با "پرواز بدون بال" و نامگذاری آن ، "پروردگار از دیگر حیوانات" و یکی از افتخارات "از زمین است."

مردم بادیه نشین به ویژه تربیت اسب های عرب با دقت فراوان برای خلوص bloodline ، که آنها به نامAsil. آنها در زمان این خلوص خون را به طور جدی است که اگر دریای شد که تا کنون غیر فحل asil تربیت ، هم او و تمام فرزندان آینده خواهد بود "آلوده".

افسانه ای است که آن را فشار Asil از پنج mares های مورد علاقه از حضرت محمد نازل شده است. نکته جالب این است که امروز برخی از تربیت اسب های بدوی عرب هستند در نظر گرفته نشده و یا ثبت نام به عنوان purebreds ، چرا که پرورش دهندگان ، نیاز به انجام تشریفات اداری برای تضمین پرورش اسب و اسب های خود را ثبت نام نکنید نخواهید دید.

اسب های عرب نیز نقش حیاتی در توسعه racehorses با تجربه. همه Thoroughbreds مدرن و نسب خود را می توانید به یکی از سه موسس stallions عرب ، معروف به ترک Byerly ، عربستانDarley و خارGodolphin ردیابی ( "ترک" و "خار" ، مترادف با "عربی شد" در آن زمان).

3qdotlzku4rj02nhplhd.jpg


اسب عرب امروز ، موجودات زیبایی بزرگ. اگر چه آنها هم بلند اسب -- فقط 14 اندازه گیری بعضی از دست -- آنها گفته می شود هرگز ponies نیست ، حتی اگر آنها را به لحاظ فنی این تعریف پاییز. از ویژگی های منحصر به نژاد هستند صورت مقعر یا کاو (تا به بینی بیشتر از رومی ، مخالف به عنوان مثال ، اسب شایر) ، جریان بالا مجموعه دم ، چشم های بزرگ رسا و رنگ پوست تیره. معمول ترین رنگ خاکستری اسب عرب هستند (که شامل سفید) ، شاه بلوط و سرخ مایل به قرمز. سیاه رنگ بسیار نادر است ، اما کاملا مشخص نیست از بی سابقه.

ممکن است رنگ ها بیشتر در دوران باستان ؛ عهد عتیق لیست اسب های سیاه و سفید در کنار "سفید" ، "قرمز" و "چیزی با نقاط رنگارنگ." اسب عرب هستند شگفت آور قوی و محکم برای اندازه آنها ، و این کیفیت های معنی است که آنها گزینه های محبوب هنگامی که صلیب پرورش نژادهای -.

در آن بسیار کم کاری که اسب عربی نمی توان وجود دارد. قدرت آنها از استقامت آنها را برای کار استقامت بسیار مناسب است. هوش و زیبایی آنها به آنها مزیت رقابتی در حلقه نشان ، و برای نشان دادن و پریدن eventing. سرعت باعث می شود اسب عربی تندرو عالی -- نقش آنها در حال توسعه با تجربه قبلا ذکر شده است.

اطلاعات همچنین باعث می اسب های عرب و مناسب برای کار سهام -- یک داستان مدرن از اینکه چگونه می گوید صاحب اسب سهام عربستان بود توسط شخص تمسخر کارگران به خاطر "نشان دادن خود را عاری از تسویه حساب" تا زمانی که دیدم تنها چیزی است که اسب می تواند انجام دهد. و به آنها تمایل به توجه و ظرفیت بزرگی برای محبت -- نتیجه هزاره از تماس نزدیک با انسان -- اسب های عرب به عنوان اسب و حیوانات لذت همدم محبوب هستند.​
 

بهراد

New member
نه یه اشتبا هی کردم این جوری شد حالا نمیدونم چجوری ویرایش یا پاکش کنم.
شما میدونی؟:sadsmiley::sadsmiley::blushsmiley:
 

لادن

Member
خود اعضا نمي‌تونند ويرايش كنند، به اميرحسين يه پيام خصوصي بده تا درستش كنه
 

بهراد

New member
نمادهاي زيبايي، قدرت و قدمت، در آخرين بخش از نمايش «اسطوره هاي زيبايي» خودنمايي خواهند کرد. افتخار مي کنيم که براي دومين بار در کشور زمينه رقابت اختصاصي ميان کمياب ترين گوهرهاي ارزشمند اسب عرب ايران را فراهم نماييم. اين بخش به اسب هاي خالص عرب ايراني که، پس از آزمايشات DNA و خون مورد تاييد فدراسيون قرار گرفته اند اختصاص دارد.
به دنبال آنکه در سال گذشته با همکاري مالکان محترم، براي نخستين بار نمايشي مخصوص اسب هاي عرب خالص ايراني برگزار نموديم و با توجه به اهميت حفظ و حراست از اين نژاد با ارزش، امسال اين گروه مهم برگزار خواهد شد.
PersArab03.jpg
اميدواريم که مالکان اسب هاي خالص عرب ايراني، بيش از سال گذشته در اين راه ياريگر ما باشند و شاهد حضور اسب هاي بيشتري باشيم تا تلاشي در راه نجات اين گروه از اسبان ايراني در معرض انقراض انجام دهيم.
هر لحظه که اراده کنيم واردات اسب امکان پذير است و فرصت براي توليد اسب هاي آميخته باقي، اما ذره اي غفلت، جايي براي احياي اسب عرب ايراني باقي نمي گذارد. خردمندانه گوهرهايي توليد نماييم که معدن رقيبان توان توليد آنها را نداشته باشد.
 
بالا