جناب ابراهیمی
با سپاس از دقت نظر شما
شایان ذکر است در تصویر اول و دوم مهتر در حال شستن اسب نقش شده و بسته بودن دست و پا هم برای جلو گیری
از شیطنت و حرکت ناگهانی اسب بوده . اما پاسخ سوال دوم شما ، شاید بخاطر راحتی سوار در یورقه بیشتر این حالت
رعایت شده اما قرار گرقتن اسب در نقاشی یا ظروف فلز کاری و حتی حجاری بستگی به طرح ذوق وسلیقه هنرمند
باهم متفاوت است .اما در بسیار ازآثار چه از زمان ساسانی تا بعد از اسلام حالت یورقه بخاطر نشان دادن دست و پا و
زیبای اسب این فرم رعایت شده که در تصاویر و مجسمه های امروزی هم قابل مشاهده است.