افاضات جناب بخشی

Farib

Member
علی بخشی من شمارو نمیشناسم وتا حالا ندیدمتون. در بعضی پست ها به کاربران سایت که دلیل بودنشون تو این سایت یه علاقه مشترکه درست برخورد نکردین حتی اگر دلیل این که این کاربران در این سایت و یا جاهعه اسب عرب عضو شدن چیزی به غیر از علاقه بوده باشه. شما اطلاعات خوبی در ضمینه اسب اصیل در ایران و خانواده اسبهای خالص مصری دارین که نشون دخنده همین علاقه است. امیدوارم هم شما قبول کنید که خیلی دیگه از این جمع هم مثل شما علاقه مندند و هم بعضی دوستان قبول کنن که این جا یه فروم در مورد علاقه مشترک ماست و این حق رو به همه میده که نظرشون رو تا جایی که به دیگران توهین نشه بدن. که این تنها اصل پیشرفت جامعه اسبمونه.
به شخصه با نظر اقای بخشی در مورد مبارک موافقم .چون سیلمی خیلی خوبیه. ولی در مورد اینکه بعد از مبارک اصلاح نژاد قطع میشه نه. در حال حاظر باید منتظر باشیم ببینیم سیلمی هایی که داخل ایران تولید میکنن یا وارد میشن برای تولید چه مشخصه هایی رو ایجاد میکنن. اگر اون مشخصه ها مطلوب برای مادیون شما بود ازش استفاده میکنین و اصلا فرقی نمیکنه که این مشخصه رو یه اسب وارداتی ایجاد میکنه یا یه اسب ایرانی.
با نظر ایشوندر مورد خالص ایرانی هم نه تنها من که تا دیروز عده زیادی از شما بسیار تندرو تر از ایشون موافق بودین. من نمیدونم چرا یه سزی رنگ عوض کردن و چیزایی رو که تا چند وقت پیش کاملا رد میکردن. در حال حاظر مستعدانه حمایت میکنن . خون خالص ایرانی با بهره گیری از سیلمی های خوب مثل دوران . حطیم .خور . الشحاع . لطیف . اصیل . باید اصلاح شه وگرنه سرمایه مون رو از دست میدیم. و بهترین راهش اینه که تولید رو تفکیک و هدف مند کنیم.
جناب بخشی . در مورد یه سری مسایل کاملا با شما مخالفم. وارد کردن علم به هیچ وجه ربطی به وارد کردن اسب نداره. قبول کنیم علممون بسیار کمه وگر نه این واردات افسار گریخته . این دلالها و پر و بال گرفتن کسایی که فکرشون به اندازه توهین و فرافکنیه تو جامعه ما فقط و فقط به دلیل بی علمیه ماست. اگر علم داشتیم تولیداتمون از همین مبارک رنگ و جهت درست تری میگرفت نه این که وقتی میشه بسیاری از مادیون هارو تو نسل اول با سیلمی مثل یابر اصلاح کرد و تولید رو با مبارک . با چند برابد هزینه چندسال پیاپی از مبارک تولید کنن. اتفاقا ما یه دهه دیر به فکر افتادیم . باید یه دهه پیش یه سیلمی مکمل کنار مبارک میبود تا بعد از یه دهه با این همه تولید مبارک دنبال 10 تا سیلمی بگردیم.
کسایی که امروز سیلمی دارن (چه ایرانی و چه وارداتی) حماین کنیم. تا 2 سال دیگه واگر قصد خرید خارجی دارین. به جای اینکه پولهارو خرج سیلمی کنین خرج مادیون کنین تا بایس تولیدی داشته باشین. سیلمی هام تا 2 سال دیگه کامل جواب میدن ومعلوم میشه کدوم مثبت کدوم منفی. مطمین باشین اگر عاقلانه کشش کنین و مادینتون رو با سیلمی که کاملش میکنه بکشین هیچوقت ضرر نمیکنین. و همیشه اگر به اندازه کافی فکر کردین به کار خودتون اعتمادکنین.
اگر قدرت مالی دارین و حتی گرایشتون هم به خون خارجیه کنار مادیوناتون مادیون خالص داشته باشین و بهترین انتخاب های خالص رو براش انجام بدین. مطمین باشین اسبهای خالص ما بسیار مستعد هستن برای یه جهش خیلی خوب. اگر درست تصمیم گیری کنین میشه باهاشون کارای بزرگ انجام داد .
از همه بچه ها هم خواهش میکنم اگر میخواین این سایت یه فروم مثبت باشه و بهمون کمک کنه به جای اینکه همدیگه و اطلاعات هم رو به صخره بگیریم به هم تو دونستن کمک کنیم.
 

bakhshi

Member
دوست عزیز، لازم به ذکر است که وضعیت اسب عرب در ایران به لطف همکاران گرامی‌ نظیر خود جنابعالی بسیار اسفناک است. معمولاً در اروپا و آمریکا طبق سنت ، و در چند ساله اخیر در امارات و عربستان سعودی علاقمندان به اسب و خصوصاً متولّیان اسب عرب بطور کلی‌ از میانه چهره‌های شناخته شدهٔ و ثروتمندان به نام و یا نجیبزادگان و شاهزادگان و غیره بوده و هستند. تنها در مملکت عزیز ماست که عده‌ای بدون اطلاع کافی‌ و سواد لازم نه تنها نخوانده و یکشبه ملأ شده‌اند بلکه معلومات گرنقدرشان را نیز در اختیار بقیهٔ دوستان قرار میدهند.. سرمایه و دانش که پیشکش ادب هم را فراموش کرده‌اند .ادعاهای بزرگ میکنند و اگر هم کسی‌ خواست کار ریشه‌ای و اصولی کند با لشکر بیسوادی و جهل به او میتازند. از آنجا که همه چیز باید با هم تناسب داشته باشد هر کدام با یک ماد یان آنچنانی و دو سه میلیون تومن پول خود را متولی‌ اسب عرب میداند و تولید کنندهٔ بزرگ و رقیب شیخ عجمان و پادشاه عربستان.. با اولین کره به اصطلاح تولیدیشان با تجربه میشوند و به دیگران از خود کمتر دان خط و ربط نیز میدهند. صحبتهای آنچنانی میکنند و به عنوان شاهد عکس اسب‌های معروف و قهرمانان دنیا را به هم نشان میدهند. دوست عزیز ترا به خدا سعی‌ کنید یاد بگیرید و جای خودتان را بدانید‌. آن اسبها با حرف زدن و ادعا به وجود نیامده اند بلکه با کار،کوشش و صبر و سرمایه فراوان تولید شده‌اند. بیائید به جای ادعا،مطالعه کنیم و حد ا قل برای کسانی‌ که در این زمینه در ایران زحمت کشیده اند و میکشند احترام قائل باشیم..احترام دیگران و اسبهایشان را نگاه داریم، اگر از یک سیلمی خوشمان نمیاید بهترین و ساده‌ترین راه اینست که مادیانمان را با آن نکشیم، نه اینکه بعد از کشیدن به بهانه‌های واهی و برای اینکه از پرداخت حق صاحبش شانه خالی‌ کنیم به اسب و صاحبش بی‌ احترامی کنیم.و از همه مهمتر قبول کنیم که در ابتدای راه هستیم.

افرین با صحبت های شما دریافتم با انسان فهمیده ای طرف هستم ممنون به نکات خیلی خوبی اشاره فرمودید اینکه گفتید در دنیا مکانیسمی تعریف شده که در مورد اینده اسب عرب تصمیم گرفته می شود کاملا صحیح فرمودید اما نکته مفقوده در مورد فرمایش شما این است که در ان کشور ها پیوند عمیقی میان علم و تولید وجود دارد ایا در کشورهایی مثل ایران اینگونه هست!!!!!؟؟؟؟؟ به عبارت دیگر تولید کننده های ما گوش بزنگ اخطار های کارشناسان علم ژنتیک هستند پر واضح است که مقایسه شرایط ان کشور ها با ایران کاملا غلط و غیر اصولی است . در مورد شیخ نشین های خلیج فارس ذکر این نکته کافی است که انها در مورد ترسیم اینده اسب عرب به قولی هیچ کاره هستند وتنها خریدار تولیدات امریکاو................ هستند کشورهایی که نام بردید در مقایسه با تولیدات امریکا در زمینه اسب عرب 0 هم به حساب نمی ایند مثال شما اصلا درست و اصولی نبود از شما توقع این اظهارات اصلا نداشتم . اینکه فرمودید هر کسی در ایران برای کار اصولی مشکل دارد را کاملا قبول دارم مشکل این هست که تا در مورد ذخایر ژنتیکی پایه در هر کشوری تصمیم ملی گرفته نشود ورود موجود زنده به ان کشور از نظر کشور های پیشرو در علم اصلاح نژاد ممنوع است کشور ما به هر دلیلی این فرصت مطالعاتی رو از دست داده و به همت یه شیر زن ایرانی این میراث با ارزش جمع اوری و حفظ شده و با دانش ایشان سیلمی نر غالبی برای اصلاح سر وارد شد و انصافا از عهده این وظیفه سر بلند بیرون امد حالا ما به جای تشویق تولید کننده ایرانی داریم پول و سرمایه یه عمرمون به جیب این خارجی ها می ریزیم چرایی این مسئله خیلی مهمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما از نظر تجربی ، علمی ، مالی توانایی تولید ستارگان زیبایی اسب عرب یقینا نداریم ما دام پزشک نداریم بتونه تلقیح مصنوعی کنه و ...................... ابزار های علمی دیگه که لازمه این موفقیته رو هم نداریم چرا بفکر نداشته هامون افتادیم الله اعلم من سر در نمی یارم؟؟؟؟ مقاله دکتر نایگل تولید کنندی بسیاری از موفقهای جهان(مبارک ،صلائ الدین ، عباس الدین) که دکتر ژنتیک هم هستند رو مطالعه بفرمایید متوجه عرایض بنده می شوید و با تولید اصولی اشنا می شوید . خارجی ها همان طور که فرمودید با علم و سرمایه و صبر و پشتکار(نه سرمایه تنها) به این نتایج موفق رسیدن چرا ما با انتخاب های خوب مثل انها عمل نکنیم سرکار خانم سلطان آبادی چرا اسب های ایرانی نباید در دنیا موفق باشن؟؟ مگه پایه های انها یه روزی مثل همین ها نبودن؟؟؟ شاید هم زشت تر بودن مگه با انتخاب های اصولی ویک پروسه زمان بر به این جایگاه فعلی نرسیدن ؟؟؟؟؟؟ امید وارم در کنار این تولیدات پر از ازمون و خطا اسب های ایرانی از این مملکت حذف نشوند و ایندگان ما رو مورد لعن قرار ندهند که چرا نگفتید شاید اثر داشت؟؟؟ در اخر این نکته را روشن کنم که تایید نکردن یه اسب به عنوان سیلمی از سوی اهل فن هیچ گونه بی ادبی تلقی نمی شود بلکه انها به وظیفه خویش در جامعه عمل می کنند نه هیچ چیز دیگه خانم سلطان ابادی این از ادب به دور است که انسان منتقد خود را با نام *بی سواد یا الفاظی از این قسم بخواند خانم سلطان آبادی :smilingsmiley:
 
بالا