ایها الناس و ایتها الاناث !

Dr_Ghaffari

Active member
نگران نباشید تاثیرات 2 روز خوزستان آمدن نیست قبلا هم سابقه داشته است در " الخیول فی وقایع الاتفاقیه " و اشاره هم کرده ام که :"از بیخ عرب هستم " اما بعضی ها نمی دانم کجا هستند که با آنهمه ضرب المثل که بلدند حتی " وعده فردا هم نمی دهند " که بیایند و کورس را ببینند و ما هم ایشان را ببینیم ! و اینگونه مرا به " ایها و ایتها " نکشانند !
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
Dr_Ghaffari گفت:
نگران نباشید تاثیرات 2 روز خوزستان آمدن نیست قبلا هم سابقه داشته است در " الخیول فی وقایع الاتفاقیه " و اشاره هم کرده ام که :"از بیخ عرب هستم " اما بعضی ها نمی دانم کجا هستند که با آنهمه ضرب المثل که بلدند حتی " وعده فردا هم نمی دهند " که بیایند و کورس را ببینند و ما هم ایشان را ببینیم ! و اینگونه مرا به " ایها و ایتها " نکشانند !
کیا بدقولی کردن؟
 

مرضیه

Member
مطمئنا ما که نبودیم..........چرا که وعده نداده وفا کردیم!!! نه جناب دکتر؟!! ;D :D
 

مرضیه

Member
خوزستان رو چطور دیدید؟! دکتر قبول دارم که کلا برنامه ها ضعیف بود و میشد بهتر از این باشه ولی با چیزها و در حد آنچه که مشاهده کردید اسب و اسبداری و مسابقات رو قضاوت کنید، چرا که همانطور که اشاره کردم مشکلات اینجا رو هیچ کجای دیگه نداره و چه بسا اگر این مشکلات رو جای دیگه ای میداشت قید اسب رو میزدند. کاری که خوزستانی ها نکردند و از جون و دل اسب هاشون رو پرورش میدهند...
هر چند بعضا غیر اصولی!!!! یه نمونه ی خفیف از آب و هوای ما رو که مشاهده کردید؟؟؟
 

sohrab

Active member
دکتر جان البته حضور افراد غیر مسئول در میدان مسابقه را از لیست اشکالات حذف کنید ;) ;D
 

مرضیه

Member
دقیقا!!! مخصوصا این دوست ما که گویا دیواری کوتاه تر از ایشون پیدا نمیشد!!!!!!!! ;D ;D ;D ;D
 

مرضیه

Member
آقا سروش رو میگم که همراه ما اومده بود ،اون مامور انتظامی بد جور بهش پیله کرد و ... فکر کنم دیگه هیچوقت هوای دیدن کورس به سرش نزنه..!!!!! :D
 

sohrab

Active member
آها! طفلک! متوجه نشدم. اون مامور انتظامی اگر می دونست با پایان کورس آخر میدون مسابقه همچین شکلی پیدا می کنه( عکس زیر) آقا سروش را بی خیال می شد! :D
تازه شلوغ تر از این هم شد باید بودید و می دیدید
 

پیوست ها

  • sholooghi.JPG
    sholooghi.JPG
    57.9 کیلوبایت · بازدیدها: 6

Dr_Ghaffari

Active member
سلام دوستان ! از مهمان نوازي دوستان خوزستاني بي نهايت ممنونم . بويژه سهراب خان و خانواده گراميشان كه سنگ تمام گذاشتند و انشاالله براي ارديبهشت ماه شيراز دعوت هستند به همراه خانواده كه لااقل ارديبهشت شيراز را ببينند و ما را به اميد ارديبهشت شيراز در اسفند اهواز گمراه نكنند !
آن مامور نيروي انتظامي با درجه ستوان يكي با كلي تجربه كم مانده بود خودش را هم از ميدان بيرون كند !
افراد غير مسوول هم زياد نبودند ... بگوييد مسوولين زياد بودند !
اما در خصوص خوزستان و مسابقات سواركاري همانجا مختصري صحبت كرديم انتظار من از خطه خوزستان بيش از اين بود . براي مسابقات زيبايي بايد در هر كلاسي حداقل 10 اسب شركت مي كرد تا بهانه به دست مسوولين نيافتد كه وارداتي و اصيل را با هم ادغام كنند ! ولي باز هم خوشحال شدم كه تعداد اصيلها بيشتر بود . آموزش براي زيبايي ضعيف است بايد فكري به حال اين موضوع بشود البته فقدان امكانات مزيد بر علت است . در فيلمهايي كه من از شوهاي خارجي مي بينم مي خواهم بگويم اسب را حمام و آرايشگاه عروسي و دامادي مي برند ! اصطبلهاي ويژه روغنهاي جلاي سم ؛ اصلاح موهاي بدن اسب ؛ آرايش يال و دم و .... اما در ايران گويا بيشتر از قشو حرام است !
در كورس زياد بحث دارم اگر بگويم كار به ناسزا گويي به فلان و فلان وفلان مي كشد ! بعضي مسايل مديريتي هستند و هزينه بر نميدارند ! مثلا كمي آب پاشي پيست براي سلامت اسب و سواركار و ديد اسب و سواركار و تماشاچيان خيلي مفيد بود . تعداد شركت كنندگان ناچيز بود و بايد فكري به حال اسپانسر كرد اين كه نمي شود يك نيكوكار بيايد از جيبش خرج كند !(رييس هيات را مي گويم كه خدا طول عمر به ايشان بدهد و صدها برابر اين پولها را به ايشان باز پس دهد اين داخل پرانتزي را صادقانه گفتم) ولي با استانداردها فاصله داريم يكي از معضلاتي كه ديدم مشكل نعلبند خوب در خوزستان است فردي كه آگاهي دارد و نعل سرد و بد به پاي حيوان مب كوبد گناهش از آنكه آگاهي ندارد بيشتر است . اصولا اسبهاي عرب با استفاده هاي اصولي كمتر به نعل نياز دارند مگر پاها كه نعل نمي شوند مشكلي دارند ؟ اما در خصوص چابك سواران بايد فكري بشود درست نيست قبل از كورس يك نوجوان براي اين كار اجاره شود و با به خطر انداختن جانش براي 20 هزار تومان پول اسب بتازاند ! با اين اتفاقاتي كه هميشه در كورسها مي افتد . چابك سوار بايد از قبل با اسب آشنايي داشته باشد و اسب و سوار زير نظر مربي آموزش ببينند و در مسابقات شركت كنند .
اما برويم سراغ جايگاه هاي نگهداري اسبها در خوزستان ! يك توضيح مي دهم در زمان دانشجويي زير پاي اسبهايي كه سوار مي شدم خودم تميز مي كردم با اينكه دانشكده كارگر زياد داشت تا جايي كه دانشجويان جديد الورود فكر مي كردند كارگر اسبها هستم ! بهداشت و نظافت اهميت زيادي دارد من كم ديدم ! اصطبلها سنتي است تا صنعتي ! آرزو داشتم اسبهاي اصيل را در قصر ببينم اما نديدم !
قبلا هم گفتم سالهاي جنگ و پس از آن بازسازيها !!!( علايم تعجب براي باز ستزي است ) خوزستان را خيلي به عقب برده است اميد وارم اين باز سازي ها تمام شده باشد و مردم خوزستان هم به رفاه برسند درست مانند ساير استانها ! تا در كنار رفاه مردم حال رفاهي اسبها بهتر شود . آرزوي سلامتي دارم براي مردم خوزستان و اسب هاي خوزستان !
 

behnaz_nana

New member
:(
منم همیشه تاسف می خورم که چرا وضعیت اسبها از نظر بهداشتی اینقدر وخیم است.
باور کنید در باشگاهی که من میروم اسبها در یک ساختمان نیمه کاره نگهداری میشوند.... حتی اسبها را تمیز هم نمیکنند. زیر پایشان انقدر کثیف است که ...
من وقتی سوارکاریم تمام میشود کل بدنم بو میگیرد.
دلم برای اسبها میسوزد. همیشه کثیفند
 
بالا