تیره صقلاوی در لهستان

سایه

Member
تیره صقلاوی در لهستان

تیره صقلاوی بسیار قدیمی تر از آنچه که فکر میکنید در لهستان بوده است و با پسرهای Aswan شروع نشده است.بلکه در سال 1924 با ورود سیلمی Kafifan(متولد1916)از مصر آغاز گردیده است. پدرKafifan
Mabrouk manial با Gamil manial برادر بود(پدربزرگ سیلمی بزرگAswan
Kafifan اثر چندانی در لهستان بجا نگذاشت چرا که اکثر تولیداتش صادر شده و یا در WWII از دست رفتند!گرچه او یکی از بهترین سیلمی های کورسی بود .

aswan.jpg
lartur3.jpg kafifan.jpg
پسرKafifan- سیلمیlartureاز کشور خارج شد ولی پسرlartureکه سیلمی خوبی بودLarture3 دوباره به کشور لهستان بازگشت ولی استفاده ورزشی از آن نشد و فقط به صورت محدود به عنوان سیلمی استفاده شد.
Kafifan برادر تنی Jasim بود که موفقیت های بسیاری در کورس به دست آورد.
تاثیر اصلی تیره صقلاوی روی خط خونی عرب لهستان با ورود Palas دز سال 1972 از روسیه آغاز شد. Palas کره AswanوPanel بود که از دو طرف خون مصری داشت. سیلمی Aswan هدیه ای از مصر به روسیه بود که به عنوان تشکر بابت تولید مادر Aswanتوسط روسیه از طرف دولت مصر به دولت دوسیه اهدا گردید اما در ابتدا روسیه میل چندانی به کشش از نداشت چرا که رکود قابل توجهی در کورس نداشت و فقط برای اینکه اهانت به دولت مصر تلقی نشود چند مادیان از او پر شد ولی کره ها به طرز باورنکردنی برجسته و بسیار بهتر از پدر شدند به طوریکه Aswan سالها سردمدار سیلمی های روسیه شد.
mamluk.jpg
magnit.jpg magnat.jpg
پسرهای دیگر Aswan نیز بعد از Palas وارد لهستان شدند اما موفقیت چندانی در امر تولید نداشتند از جمله
Magnat imp 1969, *Magnit imp 1973 and Mamluk 1970, leased in 1985 from Sweden
Palas یک موفقیت شگرف در آمیزش با مادیان های عرب لهستان بوجود آورد . یکی از کارشناسان اسب او راچنین توصیف کرده است: " اسبی با پشتی گود و کپلی گرد و گردنی کوتاه و بسیار نجیب در حالی که حرکت خارق العاده ای دارد و سر کوچک اصلاح شده آن چشمانش را به زیبایی آشکار ساخته است و تنها ضعف او دست و پاهای ضعیفش است"
palas.jpg
haracz.jpg pens.jpg
Palas کره های بسیاری تولید کرد که در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفتند، همچنین با ترکیب با خون های دیگر اسب لهستانی دورگه های طلایی لهستان را تولید نمود. او در سال 1990 به برزیل صادر شد.
بزرگترین موفقیت او در میادین شو بود. او پدر دو تا از سیلمی های قهرمان زیبایی جهان و یک نایب قهرمان است(*Gondolier, *Haracz and *Endel respectively)
و همچنین پدر چهار مادیان قهرمان زیبایی جهان:
(Etruria 1975, Fantastka 1975, Angola 1976 and Premia 1981)

ernel.jpg wieden.jpg
 

سایه

Member
خودم متنو میخونم ترجمشو تو موضوعی که باز کردم تایپ میکنم..انتقال عکس ها یه کم سخته حوصله میخواد دیگه:winksmiley02:
 

سایه

Member
جناب اصفهانی ممنون از این همه لطفی که به شاگردان خود دارید ...امیدوارم در زمینه اسب و اسبداری افتخار شاگردی به ما بدین و بتونیم از تجربیات گرانبهای شما استفاده کنیم
 
خوشبختانه ایشان خوب دارند تحقیق مبکنند واطلاعات جمع میکنند نه مثله اکثر اسبی های جدید که با دیدن 2 اسب کارشناس مطلق میشوند
به امید موفقیت روزافزون برایشان
در ضمن سواری خوبی هم دارند
 

hashemlo

Member
تشكر از اطلاعات شما اگر بخواهيم درمورديك نژاد مثلا خالص ويا كرد تحقيق كنيم آيا بانك ژني شما سراغ داريد ويا مركز تحقيقاتي ؟
 
بالا