جشنواره اسب "كرد"با حضور 64 كشور دنيا

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
به گزارش ايرنا "اسدالله بيرانوند" روز يكشنبه در جلسه شوراي توسعه و برنامه ريزي استان كرمانشاه افزود: اين جشنواره در هفته گردشگري از 26 مهر تا دوم آبانماه امسال برگزار مي شود و دو مرحله زيبايي و مسابقه خواهد داشت.
وي ادامه داد: مرحله زيبايي اين جشنواره كه نمايش اسبهاي زيباي كرد خواهد بود در سالن ورزشي امام خميني (ره ) و مرحله مسابقه نيز براي جذب گردشگر به استان در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.
وي با بيان اينكه اسب كرد يكي از نژادهاي اصيل اسب در دنياست گفت: دو سال پيش نژاد اسب كرد را به عنوان يك نژاد اصيل به ثبت جهاني رسانديم و براي تثبيت هر چه بيشتر نژاد اسب كرد اين جشنواره را برگزار خواهيم كرد كه مطمئنا بر معرفي استان كرمانشاه به دنيا و ساير استانهاي كشور و نيز جذب گردشگران داخلي و خارجي به استان تاثيرگزار خواهد بود.
وي گفت: در برگزاري اين جشنواره كميته كاري متشكل از اداراتي مانند سازمان ميراث فرهنگي ، تربيت بدني ، جهادكشاورزي و امور عشايري مشاركت خواهند داشت و تاكنون شش جلسه در اين راستا برگزار گرديده است.
وي در خصوص اعتبارات لازم براي برگزاري اين جشنواره گفت: براي تامين اعتبار سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري 50 درصد را تامين مي كند و مقرر شده 50 درصد ديگر از محل اعتبارات استاني تامين شود.
 
و جالب اينکه اين خبر مربوط به 25/6/87 است و اين تصميم با اينکه از اول سال صحبت هاش بود ولي تقريبا در همين يکي دو هفته اخير اعلام و مشخص شده. جمع کردن 64 کشور هم در عرض 1 ماه واقعا" تحسين انگيز خواهد بود!
البته هميشه اين خبرها مشکل خبر نويسي از طرف خبرنگار هم دارند که گاهي منظور را جور ديگه اي بيان مي کنه!!
انشاءا... که خوب برگزار بشه.
 
منی که تو کرمانشاه هستم الان این حرفو از دهن شما میشنم و فکر نکنم اصلا چنین مسابقه ای برگزار بشه من که از خدامه ولی گمان نکنم که مسوولان کرمانشاه چنین عرضه ای داشته باشن
کرمانشاه 1 دونه پیست اسبدوانی نداره خالا میخوان....... نمیدونم والله
خداکنه بشه
 

vatan

Member
این حرفها چی هست که این ها میگند اصلا کجای دنیا اسب کرد معرفی شده یا ثبت شده؟؟
چند کشور توی دنیا اسب کرد می شناسند یا اسب کرد دارند ؟
مهمترین سوال آیا توی کرمانشاه یا کردستان اسب کرد پیدا میشه ؟
اکثر اسبهایی که به عنوان کرد معرفی می شوند خون عرب دارند؟
اصلا چند نفر داریم که اسب کرد بشناسند؟
 

نعل طلا

New member
VATANعزیز اطلاعات شما در مورد اسب کرد بسیار اندک است لازم است بدانید عرب ها اسب نداشتن و شتر سوار بودند و هم اکنون هم مسابقات شتر سواری متداول میباشد اسب هایی که امروزه به نام عرب در دنیا میشناسند همان اسب های اصیل ایران بودند لطفا به کتب تاریخی بیشتر مراجعه نمایید و در مطالبتان در سایت بهتر است به جای کلمه ی اراجیف از واژه ی بهتری استفاده کنید.
 

نعل طلا

New member
صابر عزیز برای شهرت و مسولیین آن لا اقل اگر ارزش قائل نمیشوی در سایت میتوانی به جای کلمات توهین آمیز از وازه های بهتری استفاده نمایی-لطفا اعلام بفرمایید چه مدت است که اسب دارید و به کار سوارکاری مشغول هستید؟
 

OJANG

Member
اسب کرد جهانی شده و به زودی این جشن برگذار میشه و هزینه اون رو هم میراث فرهنگی و استانداری پرداخت میکنه و در ضمن اسب کرد مال این سرزمین و به نام این سرزمین به ثبت رسیده (تا کور شود هر..........)
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
OJANG گفت:
اسب کرد جهانی شده و به زودی این جشن برگذار میشه و هزینه اون رو هم میراث فرهنگی و استانداری پرداخت میکنه و در ضمن اسب کرد مال این سرزمین و به نام این سرزمین به ثبت رسیده (تا کور شود هر..........)
تاریخ را میدانید؟ از نزدیک در جریان هستید؟
 

OJANG

Member
تاریخ دقیقا معلوم نیست چون دنبال مکان برگزاری بودن که توافق شد مجموعه ورزشی امام واقع در بلوار طاق بستان باشه حالا مونده که در چه زمانی برگزار بشه که تداخل نداشته باشه
 

pasargad

Member
جشنواره بین المللی " اسب کرد " در کرمانشاه برگزار می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت:
جشنواره بین المللی اسب کرد آذر ماه سال جاری در کرمانشاه برگزار می شود.
"اسدالله بیرانوند" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:
این جشنواره قرار بود در مهر ماه امسال برگزار شود اما با توجه به اینکه برگزاری جشنواره به صورت بین المللی خواهد بود به زمان مناسب تری نیاز است.
وی گفت: کشورهای خارجی شرکت کننده در جشنواره بیش از ‪ ۴۶‬کشور خواهند بود که باید با وزارت امور خارجه هماهنگی شود.
وی افزود: ‪ ۵۰‬درصد اعتبارات مورد نیاز برگزاری جشنواره بین المللی اسب کرد از سوی سازمان میراث فرهنگی و ‪ ۵۰‬درصد از محل منابع استانی تامین می شود.
وی گفت: این جشنواره در دو بخش زیبایی شناسی و مسابقه برگزار می شود.
بیرانوند با بیان اینکه اسب کرد یکی از نژادهای اصیل اسب در دنیا است، بیان کرد: دو سال پیش نژاد اسب کرد به عنوان یک نژاد اصیل به ثبت جهانی رسید و برای تثبیت هر چه بیشتر نژاد اسب کرد این جشنواره بین المللی برگزار خواهد شد.
 
بالا