حرکت غیر ورزشی چابکسوار ستار مهرانی

reihaneh

Member
هفته اول از مسابقات کورس اسبدوانی تابستانه 88 بندر ترکمن شاهد یک حرکت غیر ورزشی و خطرناک از سوی یکی از چابکسواران بودیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران به نقل از سایت گنبد اسپورت ، در کورس پنجم از هفته اول مسابقات اسبدوانی تابستانه 88 بندر ترکمن ، چابکسوار ستار مهرانی با اسب سکویا با یک حرکت بسیار زشت و غیر ورزشی و بسیار خطرناک مانع عبور چابکسوار یاسر جرجانی با اسب گل سروین شد.

در این دور که اسب گل سروین در دپار یک و اسب سکویا در دپار چهار قرار گرفته بود با آغاز کورس ، سکویا با سوارکاری ستار مهرانی پیشاپیش سایر رقبا حرکت کرد و بعد از گذشت صد متر اسب گل سروین که همگان انتظار اول شدن این اسب را می کشیدند یکی یکی سایر اسبها را در حال جا گذاشتن بود که در حین رد شدن از کنار اسب سکویا ، چابکسوار ستار مهرانی با یک حرکت غیر ورزشی جلوی اسب گل سروین را قیچی کرد. این حرکت در حالی انجام شد که یاسر جرجانی اگر یک لحظه غفلت می کرد و تعادل اسب را حفظ نمی کرد احتمال زمین خوردن و وقوع حادثه خفیف وجود داشت که بحمدالله به خیر گذشت ولی اسب سکویا با ناجوانمردی به مقام قهرمانی رسید.
تماشاگران از نتیجه به دست آمده راضی نبودند و خواهان تجدید نظر از سوی مسئولین را داشتند که بدون هیچ تغییری نتیجه کورس اعلام شد و اسب سکویا را قهرمان اعلام کردند. اسپید هورس نیز به مقام نایب قهرمانی رسید و گل سروین هم مقام سوم را بدست آورد.
این کورس در حالی برگزار شد که ٪90 تماشاگران اسب گل سروین را قهرمان می دانستند و گل سروین توانسته بود در 3 مسابقه گذشته خود از سد سکویا بگذرد. ستار مهرانی بعد از آن کورس بدون محرومیت سوار بر اسب شد.
حال اگر خدای ناکرده اتفاقی برای یاسر جرجانی می افتاد چه کسی جوابگو بود؟ آیا آن موقع بود که چابکسوار خاطی را محروم می کردند؟
باید منتظر کمیته فنی و انضباطی این مسابقات بود که آیا جریمه و محرومیت سنگین برای چابکسوار ستار مهرانی در نظر خواهد گرفت یا خیر؟

منبع:http://www.turkmenstudents.com/modules/news/article.php?storyid=10722
 

APADANA

Member
واقعا که این حرکت بی شرمانه است.
اگر جلوی این جور حرکت ها الان گرفته نشه که تا الان هم نشده . پس کی می خوان ؟
من به نیا بت از همه ی برو بکس فروم انجمن اسب ایران مراتب اعتراض شدید خودم را اعلان میکنم.
و امید وارم که هر جه سریعتر این سوار به سزای عملش برسه ،
من میگم باید شدید ترین مجازات براش در نظر گرفته ( مثلا محروم از حضور در کورس تا ابد) تا درسی برای همه بشه.
 

امید زمانی

Active member
به نقل از سرویس خبری معاونت اسبدوانی
 

پیوست ها

  • 250.jpg
    250.jpg
    41.3 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • 250.jpg
    250.jpg
    41.3 کیلوبایت · بازدیدها: 4
]متاسفانه چیزه تازه ای نیست، بارها شاهد چنین حرکاتی و چشمه های دیگر از برخی از دوستان بوده ایم! که امیدوارم در آینده این در این میداین جوانمردی هم رعایت شود و هم خیلی چیز های دیگر از قبیل کشیدن اسب و ... البته این در تمام دنیا و در میان خیلی از جوکر ها و مربیان رایج هست و چنین جریمه های هم روتین
 

narges

Member
امید زمانی گفت:
به نقل از سرویس خبری معاونت اسبدوانی
اخر نامه اشاره شده که سوار کاری که به ناحق سوم شده و برای نشون دادن اعتراض خودش از میدان خارج شده هم جریمه شده اما اگر همین سوار کار میموند و در مراسم اهدا جوایز شرکت میکرد چی میگفتن. دقیقا قضیه تمام شده بود و به هیچ اعتراضی رسیدگی نمیشد .البته این نظر من هست
 

APADANA

Member
حالا باید ببینیم ، کمیته عالی اضبا طی فدراسیون سوار کاری در برسسی دقیق تر این پرونده چه می کنه؟
 

سنا

Active member
متاسفم واسه يه همچين حركتاي غير ورزشي كه تمومي هم نداره
به نظرم جريمه ي در نظر گرفته شده كمه
 
بالا