دانشمندان تولد دومين اسب همانندسازی شده جهان را اعلام کرده اند.

ناشناس

Active member
دانشمندان تولد دومين اسب همانندسازی شده جهان را اعلام کرده اند.

کره اسب همانندسازی شده سالم و سرحال توصيف می شود
اين کره اسب به لحاظ ژنتيکی نمونه عينی اسبی به نام "پيه راز" (Pieraz) است که زمانی در رشته استقامت، قهرمان جهان شده بود اما اخته است و نمی تواند توليد مثل کند.نام کامل اين کره اسب که "پيه راز-کرايوزوتک-استاليون" نام گرفته و روز 25 فوريه متولد شد.
اين پروژه را آزمايشگاه مهندسی ژنتيک کرايوزوتک در فرانسه و شرکت ايتاليايی "ال تی آر-سی آی زی" انجام داده اند.

نخستين اسب همانندسازی شده ژنتيکی جهان که "پرومتيا" نام داشت توسط همين گروه از محققان در سال 2003 متولد شد.

"پيه راز" که متعلق به خانواده کاناوی در "فورت ولی" در ايالت ويرجينيای آمريکا است، در سال های 1994 و 1995 در مسابقات اسب سواری استقامت به اوج موفقيت خود رسيد.

سواری استقامت مسابقه ای است که در آن اسب مسافت های طولانی تا ده ها کيلومتر را با سرعت های کنترل شده می دود.

اين ورزش در سراسر جهان طرفدار دارد اما در امارات متحده عربی، که اسب های محلی آن به خاطر قدرت و استقامت خود مشهورند، طرفداران دوآتشه دارد.


همين گروه از محققان در توليد نخستين اسب همانندسازی شده جهان در سال 2003 دست داشتند

درحال حاضر قوانين جاری بين المللی اجازه توليد مثل اسب های اصيل مسابقه از طريق القاح مصنوعی يا به کمک ساير شيوه های معالجاتی را نمی دهد.

اين محدوديت برای مسابقات اسب سواری بدون مانع مشکل بزرگی نيست، زيرا اسب های قهرمان در اين نوع مسابقات به ندرت اخته می شوند. نريان ها و ماديان ها پس از بازنشستگی برای جفتگيری و خلق نسل بعدی اسب های تراز اول به کار گرفته می شوند.

حاميان همانندسازی ژنتيکی می گويند که اين تکنيک می تواند در مورد ورزش هايی که حيوانات در آن اغلب در سنين پايين اخته می شوند و هيچ شانسی برای توليد مثل به طور طبيعی ندارند مفيد باشد.

شرکت کرايوزوتک بانکی از مواد ژنتيکی بيش از 30 اسب که در رشته های مختلف اسب سواری مانند پرش از روی مانع و درساژ قهرمان شده اند جمع آوری کرده است.
 

پیوست ها

  • t8nrrb.jpg
    t8nrrb.jpg
    17.6 کیلوبایت · بازدیدها: 1
  • t8ntbs.jpg
    t8ntbs.jpg
    17.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0
بالا