پازن (غرور * گوانجی) ن

مرضیه

Member
چرا کسی از پازن چیزی نمیگه؟!
دکتر من فکر میکنم مخصوصا شما که گفتید پایان نامتون هم در ارتباط با پازن بوده باید پیشدستی میکردید! من دنبال عکسش سرچ میکردم که گزارشی از روزنامه ی ایران توی سایت فامیران پیدا کردم که قسمتی رو که راجع به پازن بود اینجا مینویسم و بقیه اش رو هم که بی ارتباط به بحث های اخیر نیست در بخش های دیگه میگذارم.
 

مرضیه

Member
پاسخ : پازن

گردن بر افراشته، ميان ميدان يورتمه مي رود. گوينده كه از شدت هيجان به وجد آمده فرياد مي زند: «پازن! پازن! » و اسب، مغرور و چموش، روي پاهايش بلند مي شود و رنگ كهر يالهايش، آسمان را مي پوشاند. «مايك وره» داور بين المللي فرانسوي زبان كه از سرشناس ترين اسب شناسان دنياست، «پازن» را برگزيده است. پاكار اسب در تقلايي خرد كننده تمام نيرويش را براي كنترل حيوان سركش خرج مي كند و بي فايده است. اسب آرام و قرار ندارد. مي خواهد پرواز كند. صداي شيهه اش گوش فلك را كر مي كند و تماشاگران، از سر ذوق براي اسب دست مي زدند و به احترام اصالت و زيبايي مسحوركننده «پازن» مي ايستند و ايستاده تشويقش مي كنند. حيوان به وجد آمده است و اگر رهايش كنند تمام دنيا را در مي نوردد. «پازن» اصيل ترين اسبي است كه در ميدان حضور دارد. پسرش «زلزله» بعد از پدر دوم شده است. نايب قهرمان سومين مسابقات تعيين زيبايي و اصالت اسب ايراني، چون پدر ناشكيب است و بي قرار. رنگش را متخصصين اسب «قره كهر» مي نامند وحركاتش توفنده است و پاكارش را به زمين مي زند. با اين همه در تمام هياهوي بر پا شده در ميدان، چهره هايي را مي بيني كه غمگينند. كساني كه مي دانند اين همه شكوه و عظمت اسب اصيل ايراني در حصاري از ناتواني ها گرفتار آمده است. اسب اصيل ايراني، علي رغم تمام دارايي ها و جلال و شكوهش، در ايران محصور است و نمي تواند پا در ميادين بين المللي بگذارد. درد آنها اين است. آنها مي دانند كه «پازن» و بردارش «سزار» و پسرش «زلزله» چه گرانمايه دُرهايي هستند و دلشان از همين مي سوزد كه در تمام دنيا عرب هاي غير ايراني، اسبان ايراني را به نام اسب عرب جا مي زنند ودلارهاي كلان را نصيب خود مي سازند. به نام ما و به كام آنها. آنها مي دانند كه اسب مانند جنگل يا آب هاي دنيا يك ثروت بين المللي است و حق بهره وري و مالكيت معنوي آن متعلق به كشوري است كه در آن پرورش مي يابد و براي نشان دادن برتري اين ثرورت در سطح بين المللي بايد در بعد تحقيقات، ورزش و رقابت هاي اقتصادي تلاش شود. اتفاقي كه در ايران كمتر مي افتد و همين باعث مي شود كه آنها در ميان تشويق و هلهله مردم و يورتمه هاي خيره كننده «پازن»، غمگينانه ميدان را تماشا كنند.
 

مرضیه

Member
پاسخ : پازن

«پازن» از اصيل ترين نژادهاي اسب اصيل ايراني است. «رضا ابراهيمي» محقق نژاد شناسي اسب اصيل ايراني كه مدرك قضاوت تشخيص اسب اصيل ايراني را هم دارد و بيش از ۱۰سال است كه روي تيره ها و رگه هاي اسب اصيل ايراني تحقيق مي كند، درپاسخ به اين پرسش من كه چرا داور فرانسوي «پازن» را به عنوان بهترين و اصيل ترين نژاد ميدان انتخاب كرده است، مي گويد: « پازن از تيره «وذنه خرسان » است . يعني پدر تمام سر تيره هاي اسب ايراني.» «پازن» يكي از كم نظيرترين اسب هاي اصيل ايراني است كه كارشناسان و متخصصان اسب شناس قيمتي روي آن نمي توانند بگذارند. رضا ابراهيمي مي گويد: «صاحب اين اسب حاضر نيست آن را حتي به ۱۰۰ ميليون تومان هم بفروشد. چون اين اسب از كم نظير ترين اسب هاي اصيل ايراني است. » در باره «پازن» و بردارش «سزار»، خانم دكتر «مري بان كراف» قاضي بين المللي تشخيص نژاد اسب اصيل كه دكتراي فيزيولوژي اسب را هم دارد و از متخصصين سرشناس اسب در دنياست، گفته است : «پازن و سزار من را به ياد اسباني مي اندازند كه براي پايه گذاري نژاد « تاروب رد » به انگلستان آورده اند.» و اين حرف او به معناي آن است كه خط خوني «پازن» و «سزار» با اسب هاي اصيل نژاد «تاروب رد» انگليسي يكي است. مري بان كراف در اولين ديداري كه از اين دو اسب در آگوست ۲۰۰۳ در ايران داشت به تمام حضار در جلسه اعلام كرد كه آرزو دارد چنين اسباني را در انگلستان داشته باشد.
 

Dr_Ghaffari

Active member
پاسخ : پازن

پايان نامه من در باره پازن نبود ! بلكه من پايان نامه ام را به اسبي به نام "پازن" تقديم كردم ! در واقع در صفحه اول پايان نامه نوشته ام:
تقديم به:
مادر و پدر فداكارم و خواهران و برادران مهربانم
و نيز
"پازن" اسب هوشيار و قدرشناس دانشكده دامپزشكي .
موضوع پايان نامه من به دلايلي خاص روي سيستم ايمني ماهي كپور است!
 

sohrab

Active member
پاسخ : پازن

درسته.این پازن کره ی غروره . سال 81 در مسابقات زیبایی جشنواره اهواز شرکت کرد و قهرمان شد. ازش فیلم گرفتم ولی عکسش را ندارم
 

Dr_Ghaffari

Active member
پاسخ : پازن

DADAR گفت:
Dr jan< agar eshtebah nakonam pazane daneshkadeh oon pazane maaroofe arab nist
man chand bar bishtar nadideh bodamesh beseyar ziba bood va be nazaram miamad khati az torkaman dasht albateh agar eshtebah nakonam
vali baraye bacheh haye ghadime shiraz ke hessabi in azb maaroof hast!!!!!!1
بله دادار عزيز ! "پازن" دانشكده دامپزشكي يك اسب آخال تكه تركمن خالص بود بدون هيچ نقص و عيبي در پرش فوق العاده بود و ركورد 180 سانتي متر در پرونده پرش خودش داشت و من پاركور 140 سانتي متر را در پيري با او در تمريناتم در دانشكده پريدم . اسبي بسيار مغرور ؛ با هوش ؛ قدرشناس بود . در مانژ بسيار رام و آرام و مطيع بود تا زمانيكه خسته مي شد . البته بسيار هم لجباز بود . به جرات مي توانم بگويم در 5 سال آخر عمرش فقط به من سواري داد و به عبارتي يكه شناس بود ! آموزش اصولي ديده بود و خيلي چيزها را به من هم ياد داد . در سواري گشت خوب بود و نترس واقعا نترس بود هنوز اسبي با شجاعت پازن نديدم .( در سن 26 سالگي از هيچ مانعي پس نمي زد مي پريد ولو اينكه تمام مانع مي ريخت !) امادر تاخت بيرون با اينكه سرعت فوق العاده اي داشت هميشه به سمت راست شانه خالي مي كرد و ناگهان مسيرش را به سمت راست عوض مي كرد و هر چه لنج كردم در بر طرف كردن اين عيب موفق نشدم كه نشدم !
رنگش كرنگ بسيار زيبايي بود و يك رخ كشيده زيبا داشت و فقط دو قلم پا تا نيمه سفيد بود قد هم كه ارتفاع جدوگاه باشه حدود 158 سانتي متر بود . يادش به خير . دادار عزيز بد جوري من را بردي تو حال و هواي پازن.
 
پاسخ : پازن

پازن کره غرور - گوانجي از توليدات معروفترين توليد کنندگان اسب عرب يعني سيد عابدين نورالديني است. مالک آن مهندس بيک و در اشکذر يزد نگه داري مي شود.
اتفاقا" امروز آنجا بودم و بر خلاف آنچه که مرتب ي گفتند مواظب باش گار نگيره!! بسيار آرام و متين به احساسات پاسخ مي داد.
در باشگاه آقاي رفيعي هم کره اي از آن با ماديان استثنايي 01 يعني عاصفه ديدم که بسيار قدرتمند و زيبا و دوست داشتني بود و در عين کرهگي هيبتي يادآور اجداد خويش داشت. مادر اين کره يعني عاصفه را به حق مي توانم بهترين ماديان خالص ايراني که تا کنون ديده ام نام ببرم که کره حداد - فريا مي باشد و کوهي از نجابت، قدرت و زيبايي است و شايد در اين لحظه کره خود را زايمان کرده باشد و فقط حيف که از خالص پر نبود.
پازن برادر تني سزار است.
 
پاسخ : پازن

اين هم يک عکس البته نه چنان واضح از پازن قهرمان شو تهران 86 و مقام دوم گروه سيلمي هاي عرب ايراني در نخستين نمايش اسطوره هاي زيبايي اصفهان 85.
 

پیوست ها

  • Pazan.jpg
    Pazan.jpg
    65.8 کیلوبایت · بازدیدها: 306

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
پاسخ : پازن

پازن در زیبایی اصفهان 87



*برای تهیه عکس پیام خصوصی یا تماس بگیرید
 

پیوست ها

  • IMG_5686.jpg
    IMG_5686.jpg
    84.4 کیلوبایت · بازدیدها: 183
  • IMG_5702.jpg
    IMG_5702.jpg
    37.5 کیلوبایت · بازدیدها: 156
  • IMG_5703.jpg
    IMG_5703.jpg
    22.1 کیلوبایت · بازدیدها: 143
  • IMG_5704.jpg
    IMG_5704.jpg
    22.8 کیلوبایت · بازدیدها: 145

sohrab

Active member
پاسخ : پازن

pazan
 

پیوست ها

  • pazan.JPG
    pazan.JPG
    154.1 کیلوبایت · بازدیدها: 113
  • pazan.JPG
    pazan.JPG
    154.1 کیلوبایت · بازدیدها: 118

s.parizimanesh

Active member
عکس.
9/1388
 

پیوست ها

  • p2.jpg
    p2.jpg
    49.1 کیلوبایت · بازدیدها: 125
  • p4.jpg
    p4.jpg
    51.4 کیلوبایت · بازدیدها: 118
  • p3.jpg
    p3.jpg
    51 کیلوبایت · بازدیدها: 114
  • p1.jpg
    p1.jpg
    47.7 کیلوبایت · بازدیدها: 100
پازنpppp

lkjj
 

پیوست ها

  • IMG_1232(9).JPG
    IMG_1232(9).JPG
    201.3 کیلوبایت · بازدیدها: 59
  • IMG_1232(13).JPG
    IMG_1232(13).JPG
    200.6 کیلوبایت · بازدیدها: 86
  • IMG_1232(18).JPG
    IMG_1232(18).JPG
    191.3 کیلوبایت · بازدیدها: 113
  • IMG_1232(29).JPG
    IMG_1232(29).JPG
    110.7 کیلوبایت · بازدیدها: 66
  • IMG_1232(30).JPG
    IMG_1232(30).JPG
    169.1 کیلوبایت · بازدیدها: 62
من پنچ روز پیش رفتم میبد و تو اصتبلهای میبد و رضوانشهر و ... گشتم و پازن هم رفتم دیدم.واقعا اسب زیبایه ولی با اینکه برادر تنی سزاره به پای سزار نمیرسه.
من تخصصی تو اسب عرب ندارم کلا تو اسب ادعایی ندارم عرب دیگه بیشتر
ولی سزار که مرده اگه کنار هم باشن میشه مقایسه کرد
تا حالا این 2 تا اسب با هم تو مسابقات زیبایی بودن؟ کورس میدونم پازن خیلی سر بوده
دوم اینکه اسبایی با این سن و سال به عنوان سیلمی نقش پررنگ تری دارن اساتید باید نظر بعد کره های سزار بهتر بودن یا پازن
 

bakhshi

Member
من تخصصی تو اسب عرب ندارم کلا تو اسب ادعایی ندارم عرب دیگه بیشتر
ولی سزار که مرده اگه کنار هم باشن میشه مقایسه کرد
تا حالا این 2 تا اسب با هم تو مسابقات زیبایی بودن؟ کورس میدونم پازن خیلی سر بوده
دوم اینکه اسبایی با این سن و سال به عنوان سیلمی نقش پررنگ تری دارن اساتید باید نظر بعد کره های سزار بهتر بودن یا پازن
سزار زیبا تر بود تولیداتش هم زیباتر بود ولی پازن کورسی تر بود تولیدات کورسی بهتری هم داد:smilingsmiley:
 
سزار زیبا تر بود تولیداتش هم زیباتر بود ولی پازن کورسی تر بود تولیدات کورسی بهتری هم داد:smilingsmiley:

جناب بخشی باید در نظر داشته باشیم که سزار هیچوقت ندوید به خاطر مشکل دستش که توی تمرینات پیش اومد براش وگرنه من شنیدم توی تمرین واقعا خوب دویده
 
بالا