علی واحدی
Active member
دشمنتان شرمنده. منم فقط قصد مزاح داشتم.OJANG گفت:شرمنده من میخواستم صحه بر فرمایش شما بزارم قربان !
در هر صورت :-[ :-[ :-[ :-[ :-[
دشمنتان شرمنده. منم فقط قصد مزاح داشتم.OJANG گفت:شرمنده من میخواستم صحه بر فرمایش شما بزارم قربان !
در هر صورت :-[ :-[ :-[ :-[ :-[
گفتم مطلب UP TO DATE بشه چون شاگردا دارن از دست میرن.احترام به مربی رو که کاملا باید قبول دلشت و کاملا رعایت نمود. ولی با این جمله که هوای مربی رو داشته باشیم که اونم هوای مارو داشته باشه کاملا مخالفم. چون یک مربی باتجربه و خوب فرق بین احترام و چاپلوسی رو خیلی خوب تشخیص میده و اگر احساس کنه که داری چاپلوسی میکنی نظرش روت خیلی بد میشه. یک مربی خوب به همه شاگرداش مثل هم نگاه میکنه. حالا شاید بخاطر خوب کار کردن و استعداد بیشتر روی چند نفر دقیقتر باشه ولی مطمئنن فرقی نمیزاره و تعلیمش به همه یکسانه. خلاصه چاپلوسی کردن برای مربی فقط این نفعو داره که توجهش به شما کمتر میشه. شما باید با کار خوب نظر مربی رو جلب کنید نه با زبان و ...
خواهر خوبم در کلاسهایی که کاملا کلاسیک کار میشه چهار نعل از ترم 4 یعنی جلسه 40 کار میشه. بعضیها میگن (مخصوصا مالکان باشکاههایی که از مربیها پورسانت کلاسها رو میگیرن) به مربیها میگن که زودتر چهار نعل بدید که شاگرد دلگرم تر بشه و اگر نره ممکنه دیگه نیاد و بنظر من اگر به خاطر این مسئله میخواد دیگه نیاد همون بهتر که نیاد(البته یه مربی مجرب خوب میدونه که چیکار کنه که کلاسها تنوع داشته باشه و از یکنواختی دربیاد). چون تا سوار کار پایه سوارکاریش محکم نشه نباید چهار نعل بره چون هم خودشو عقب تر میبره هم به اسب آسیب میرسونه. پس تا تعادل نباشه از چهار نعل خبری نیست.شاگردها معلوم است وقتی در جلسه سوم چهارنعل بروند از دست هم میروند!!!
تازه اگر از اسب در چهارنعل زمین خورده باشند که دیگر...
و االبته شاید تشخیص مربی اینطور بوده است
ممنون از راهنماییتان جناب برادر.
البته من تعادلم به اون حد نرسیده که در چهار نعل مشکلی نداشته باشم،واگر هم مشکل نداشتم که زمین نمیخوردم.اما مربیم پیشرفت من رو خیلی خوب قلمداد میکردند و حالا این کار ایشان یا به دلیل تشویق من برای سوارکاری (که خودشان میگفتند اصلا اهل تعریف کردن و تعارف نیستند و کاملا جدی میگن که :خانم ... مطمئن باشید درجه یک بودید و به همین زودی یک سواری مشتی دارید!!!) بوده است یا گذراندن هر چه سریع تر آموزش من(که بعید میدانم با شناختی که از شخصیت ایشان دارم) و یا دلیل دیگری که به ذهن بنده خطور نمیکند!
و بنده از ایشان بابت تلاش صادقانه و موثرشان برای یادگیری من،کمال تشکر را دارم.
علی ای حال،با تجربه تلخ زمین خوردنم تصمیم گرفتم بیشتر به تعادل فکر کنم و حرکت یورتمه را فعلا دنبال کنم تا زمانی که کاملا کنترل اسب را در دست بگیرم و همچنین با اجرای حرکات صحیح و حفظ تعادل،مانع از زمین خوردنم بشوم.
باز هم از شما برادر گرامی ممنون بخاطر نکته سنجیتان و اینکه همیشه منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما در امر یادگیری سوارکاری هستم.
نفس جان حتما الان دیگه به اندازه کافی به تعادل رسیدی که بتونی بدون مشکل سواری کنی ولی همیشه به تعادلت فکر کن. برای تعادل بهتر سعی کن که همیشه به نزدیکترین محل به قاچ جلو زین سواری کنی. یعنی جلو زین بشینی نه توی اون یا عقبش. همیشه هم صاف روی اسب بشین و قوس کمرتو حفظ کن. شکمتو بده بیرون و کمرتو بده تو جوریکه فیله های دوسمت ستون فقراطت کمی درد بگیره. و همیشه قانون شانه باسن و پاشنه پا توی یک خط فرضی عمود بر زمین رو رعایت کن. همیشه پاشنه های پات رو پایین نگه دار و پنجه هاتو بالاتر نگه دار و تمام وزنتو بزار روی پاشنه های پاهات. و سه اصل سوارکاری رو فراموش نکن.
آرام، مستقیم، بجلو.
گاهی به شیرازیها غبطه میخورم با وجود داشتن مربی مجرب و دلسوز و نکته سنجی مثل شما.و آرزو میکنم ایکاش شیراز بودم...
پیشنهاد میکنم یک دوره کلاس آموزشی حتما در یزد بگذارید و مطمئن باشید استقبال خوبی میشه،شخصا با کمال میل حتما شرکت خواهم کرد
اینکه فرمودید توی زین یا عقبش نشینم،دقیقا عکس چیزی بود که به من تو سواری یاد داده بودن،میگفتن کاملا ریلکس بشین و اصلا سعی نکن به جلوی زین بدی وزنت رو.خیلی خوب شد که شما اشاره فرمودید.گاهی نکات غلطی که به سوارکاران گفته میشه نه تنها جلوی آموزش صحیح رو میگیره بلکه همون مقدار اطلاعات کم سوارکار مبتدی رو هم دچار اختلال میکنه.
در مورد حرکت دست هنگام سواری ممکنه توضیحاتی بفرمایید؟واینکه با دستجلو چگونه باید هماهنگ باشد و حرکت کند؟
باز هم متشکرم از لطف بینهایتتون.
نفس جان خواهر خوبم دستهای یک سوار کار باید به نرمی دستان یک پیانست باشه و دهان اسبو تعقیب کنه شما در هنگام سوارکاری هنگامیکه دستجلو را به دو دست میگیرید حتما انگشتان شصتتان را روبه آسمان بگیرید و به فاصله 20 سانت از همدیگر و 10 سانت بالای قاچ جلوی زین بصورتیکه آرنج و مچ و دهان اسب در یک خط فرضی مستقیم قرار گیرند و هیچگاه تماستان را با دهان اسب قطع نکنید(نه بکشید و نه شل بگیرید و همواره تماس داشته باشید). این برای سواری روی زمینه. اگر برای پرش خواستید بپرسید برایتان توضیح خواهم داد. البته اگر لایق باشم.