اسب سواری کودکان توانایی شناختی را بهبود می بخشد

اسب سواری کودکان می تواند توانایی شناختی را بهبود بخشد
مطالعه نشان می دهد که چگونه اثرات اسب سواری باعث بهبود یادگیری در کودکان می شود
تاریخ: 2 مارس 2017
خلاصه: تحقیقات اخیر نشان می دهد که اثرات ارتعاشات تولید شده توسط اسب ها در حین اسب سواری منجر به فعال شدن سیستم عصبی سمپاتیک می شود که یادگیری را در کودکان بهبود می بخشد.

تحقیقات اخیر منتشر شده در Frontiers in Public Health نشان می دهد که اثرات ارتعاشات تولید شده توسط اسب ها در حین اسب سواری منجر به فعال شدن سیستم عصبی سمپاتیک می شود که یادگیری را در کودکان بهبود می بخشد.

ما می‌خواستیم این اثرات را بررسی کنیم زیرا مطالعات قبلی فواید اسب‌سواری را با توجه به افزایش سلامت جسمی و اثرات روانی نشان داده‌اند، اما مطالعات کمی به اثرات اسب‌سواری بر روی کودکان و مکانیسم‌های زیربنایی تاثیر سوارکاری بر انسان‌ها پرداخته‌اند. میتسواکی اوتا، استاد دانشگاه کشاورزی توکیو می گوید.

اوتا و تیم تحقیقاتی او تأثیرات اسب‌سواری بر عملکرد کودکان را با انجام آزمایش‌های ساده به طور مستقیم قبل و بعد از اسب‌سواری و در عین حال اندازه‌گیری ضربان قلب کودکان در پاسخ به حرکات ایجاد شده توسط اسب‌ها مورد بررسی قرار دادند.

واکنش‌های رفتاری کودکان با استفاده از آزمون «برو/نه برو» مورد آزمایش قرار گرفت که پاسخ‌های شناختی را با استفاده از سؤالات رایانه‌ای سریع ارزیابی می‌کند. این آزمون توانایی کودکان را برای پاسخگویی مناسب در یک موقعیت، با انجام یک عمل یا نشان دادن خودکنترلی مشخص کرد. همچنین از بچه ها خواسته شد تا برای آزمایش عملکرد ذهنی، مسائل ساده حسابی را تکمیل کنند.

نتایج نشان داد که سوار شدن بر روی اسب‌ها توانایی کودکان را در انجام وظایف رفتاری بسیار بهبود می‌بخشد، اما تأثیر کمتری بر نتایج کودکان هنگام حل مسائل ریاضی مشاهده می‌شود.

اوتا معتقد است که این تفاوت در نتایج ممکن است به دلیل سادگی تست ریاضی باشد، زیرا افزایش ضربان قلب تنها با تست رفتاری مرتبط است.

کارهای Go/No-Go ممکن است سخت تر از مسائل ریاضی باشد و در نتیجه باعث فعال شدن گسترده تر سیستم عصبی سمپاتیک شود، زیرا افزایش ضربان قلب با بهبود عملکرد کارهای Go/No-go مرتبط است، اما نه محاسباتی. او توضیح می دهد.

این نتایج به این معنی است که اسب سواری می تواند توانایی های شناختی کودکان را بهبود بخشد. اینها مهارت های مبتنی بر مغز هستند که بهبود آنها می تواند منجر به افزایش یادگیری، حافظه و حل مسئله شود.

بنابراین، چه چیزی در حرکت اسب سواری به این پیشرفت ها منجر می شود؟ یکی از ویژگی‌های مهم گام‌های اسب این است که شتاب‌های سه‌بعدی ایجاد می‌کنند. حرکت لگن اسب ممکن است ورودی‌های حرکتی و حسی را برای بدن انسان فراهم کند و در این مطالعه، من معتقدم برخی از تفاوت‌های عملکرد سوارکار ممکن است به دلیل این شتاب‌ها» اوهتا توضیح می‌دهد که نتایج ممکن است به دلیل ارتعاشات تولید شده از قسمت‌های فعال کننده حرکت اسب در سیستم عصبی سمپاتیک باشد که منجر به بهبود نتایج آزمایش رفتاری می‌شود.

در حالی که مهم است که در نظر بگیریم که نتایج ممکن است بر اساس اسب‌ها یا نژادها متفاوت باشد، و بسیاری از کودکان به راحتی به کلاس‌های اسب سواری دسترسی ندارند، شاید بتوان برخی از مزایای را از تعاملات با حیوانات خانگی دست یافتنی‌تر به دست آورد.

اوتا می‌گوید: «تأثیرات احتمالی زیادی از تعاملات انسان و حیوان بر رشد کودک وجود دارد، به عنوان مثال، توانایی تصمیم‌گیری سنجیده یا رسیدن به نتیجه‌گیری معقول، که در این مطالعه توضیح دادیم، و توانایی درک و پاسخ به پیچیده تأثیرات عاطفی و ارتباطات غیرکلامی، که برای درک آن نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.”

09124608266