بیماریهای ویروسی اسب

بیماریهای ویروسی اسب

چندین بیماری ویروسی وجود دارد که می تواند اسب ها را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از شایع ترین بیماری های ویروسی در اسب ها عبارتند از:

آنفلوانزای اسب: آنفولانزای اسب یک بیماری تنفسی بسیار مسری است که توسط ویروس آنفلوانزای اسب ایجاد می شود. می تواند باعث تب، سرفه و ترشحات بینی در اسب شود.

ویروس هرپس اسب: هرپس ویروس اسب یک بیماری ویروسی است که می تواند باعث بیماری تنفسی، سقط جنین و بیماری عصبی در اسب شود. بسیار مسری است و می تواند به سرعت از طریق گله پخش شود.

ویروس نیل غربی: ویروس نیل غربی یک بیماری ویروسی است که توسط پشه ها منتقل می شود. اسب های آلوده به ویروس نیل غربی می توانند علائم تب، ضعف، آتاکسی و لرزش عضلانی را نشان دهند.

آرتریت ویروسی اسب: آرتریت ویروسی اسب یک بیماری ویروسی است که می تواند باعث بیماری تنفسی، تب و سقط جنین در اسب شود. از طریق تماس با اسب آلوده، مایع منی یا ترشحات تنفسی منتقل می شود.

بیماری اسب آفریقایی: بیماری اسب آفریقایی یک بیماری ویروسی است که از طریق پشه گاز گرفتن منتقل می شود. این می تواند باعث مشکلات تنفسی و گردش خون در اسب ها شود و می تواند کشنده باشد.

انسفالیت اسب شرقی، غربی و ونزوئلا: اینها بیماری های ویروسی هستند که می توانند علائم عصبی را در اسب ایجاد کنند، از جمله آتاکسی، تشنج و فلج. آنها توسط پشه ها پخش می شوند.

بیماری برنا: بیماری برنا یک بیماری ویروسی است که می‌تواند علائم عصبی از جمله افسردگی، آتاکسی و لرزش ماهیچه‌ها را در اسب‌ها ایجاد کند. از طریق تماس با حیوانات آلوده یا مایعات بدن آنها منتقل می شود.

برای صاحبان اسب مهم است که از نزدیک با دامپزشکان خود همکاری کنند تا یک برنامه واکسیناسیون جامع که شامل واکسن های مناسب برای بیماری های ویروسی فوق و همچنین نظارت و غربالگری منظم برای هر گونه علائم عفونت باشد، ایجاد کنند.

 

09124608266