داوود پوررضایی سوارکار

داوود پوررضایی سوارکار ایرانی است که در رشته پرش با اسب فعالیت می‌کند. او متولد ۱۳۷۲ در شهر یزد است و از کودکی به اسب‌سواری علاقه داشته است.

پوررضایی در سال ۱۳۸۸ فعالیت حرفه‌ای خود را در رشته پرش با اسب آغاز کرد و در سال ۱۳۹۰ به تیم ملی ایران دعوت شد. او در سال‌های بعد در مسابقات مختلفی در سطح ملی و بین‌المللی شرکت کرد و موفق به کسب عناوین قهرمانی و مدال‌های متعددی شد.

پوررضایی در سال ۱۳۹۴ قهرمان پرش با اسب قهرمانی کشور بزرگسالان ایران شد. او همچنین در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به همراه تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد و به مقام قهرمانی دست یافت.

پوررضایی در سال ۱۳۹۹ با کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در رشته پرش با اسب، به یکی از موفق‌ترین سوارکاران ایران تبدیل شد. او همچنین در این مسابقات به عنوان یکی از بهترین سوارکاران آسیا شناخته شد.

پوررضایی در سال ۱۴۰۰ به عنوان بهترین ورزشکار سال ایران در رشته سوارکاری انتخاب شد. او در حال حاضر یکی از بهترین سوارکاران ایران در رشته پرش با اسب است و به عنوان یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شناخته می‌شود.

در اینجا برخی از دستاوردهای داوود پوررضایی آورده شده است:

  • قهرمان پرش با اسب قهرمانی کشور بزرگسالان ایران در سال ۱۳۹۴
  • قهرمانی آسیا به همراه تیم ملی ایران در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸
  • کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در رشته پرش با اسب در سال ۱۳۹۹
  • انتخاب به عنوان بهترین سوارکار آسیا در سال ۱۳۹۹
  • انتخاب به عنوان بهترین ورزشکار سال ایران در رشته سوارکاری در سال ۱۴۰۰

پوررضایی در سال ۱۳۹۹ در مسابقات جهانی پرش با اسب در شهر رم ایتالیا شرکت کرد و موفق به کسب مدال نقره شد. این اولین مدال نقره یک سوارکار ایرانی در مسابقات جهانی پرش با اسب بود.

پوررضایی در سال ۱۴۰۰ در مسابقات جهانی پرش با اسب در شهر لینز اتریش شرکت کرد و موفق به کسب مدال برنز شد. این دومین مدال برنز یک سوارکار ایرانی در مسابقات جهانی پرش با اسب بود.

پوررضایی از جمله سوارکارانی است که برای پیشرفت سوارکاری ایران تلاش زیادی کرده است. او با کسب عناوین قهرمانی و مدال‌های متعدد در مسابقات مختلف، باعث شده است که سوارکاری ایران در سطح جهان شناخته شود.

09124608266