اسب

دلایل بوی بد دهان اسب چیست؟

دلایل بوی-بد-دهان-اسب

دلایل بوی بد دهان اسب

گوناگون است که در این مقاله به بررسی آن میپردازیم

مشکلات دندانی اسب : اسب ها نیز مثل انسان ها از مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان، آبسه و بیماری لثه رنج ببرند. این موضوع می تواند منجر به بوی بد دهان شود. اسب‌هایی که مراقبت‌های دندانی منظم از جمله تمیز کردن و سوهان دندان‌ها را دریافت نمی‌کنند، می‌توانند تارتار و پلاک ایجاد کنند که منجر به بوی بد دهان می‌شود.

عوامل مهم روی خرابی دندان اسب شامل:

سن اسب : با افزایش سن، دندان‌های اسب‌ها فرسوده یا آسیب مبینند، که منجر به مشکلاتی مانند سایش ناهموار یا از دست دادن دندان‌ها می‌شود.

ژنتیک اسب : برخی از اسب ها ممکن است از نظر ژنتیکی مستعد مشکلات دندانی مانند نامرتبی فک یا دندان های ناقص باشند.

رژیم غذایی اسب: رژیم غذایی اسب می تواند بر دندان های اسب تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، رژیم غذایی سرشار از قند یا نشاسته می تواند منجر به مشکلات دندانی مانند پوسیدگی یا بیماری لثه شود.

تروما: ضربه به صورت یا فک می تواند باعث مشکلات دندانی در اسب شود، مانند شکستگی یا دررفتگی.

مراقبت های ضعیف از دندان: عدم ارائه مراقبت های دندانی مناسب، مانند تمیز کردن منظم دندان ها یا رسیدگی سریع به مسائل دندانی، می تواند به بد دهان اسب کمک کند.

رژیم غذایی نامناسب اسب : اسب هایی که با غذای کم و بی کیفیت تغذیه می شوند یا رژیم غذایی نامتعادلی دارند می توانند دچار مشکلات گوارشی شوند که منجر به بوی بد دهان می شود.

مسائل مربوط به سلامتی اسب : برخی از شرایط سلامتی، مانند عفونت های تنفسی یا بیماری های کبدی، می توانند باعث ایجاد بوی بد در اسب شوند.

کم آبی بدن اسب : هنگامی که بدن اسب کم آب می شود، تولید بزاق اسب کاهش می یابد که می تواند منجر به خشکی دهان و بوی بد دهان شود.

زخم معده در اسب ها : می تواند باعث بوی بد دهان شود که به عنوان یکی از علائم آن هالیتوز شناخته می شود. این به این دلیل است که زخم معده می تواند منجر به تولید اسید معده اضافی شود که می تواند باعث شود اسب غذای نیمه هضم شده و باکتری ها را از معده بازگرداند که منجر به بوی نامطبوع از دهان می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *