رکورد سرعت اسب جهان

رکورد سرعت اسب جهان در حال حاضر متعلق به اسب تروبردی به نام “وینینگ برو” است که در سال ۱۹۹۹ در مسابقاتی در ایالات متحده آمریکا، با سرعت ۹۸.۶۶ کیلومتر بر ساعت رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

وینینگ برو یک اسب نر بود که توسط E. Paul Robsham پرورش یافت و توسط یک اسب سیلمی تروبرد به نام “فاما” تولید یافت. او در ۸ آوریل ۱۹۹۹ به دنیا آمد و توسط فرانسیس “Tres” Abbott III آموزش دید.

وینینگ برو تنها یک دوره کوتاه مسابقه ای داشت، تنها با دو شروع، اما عملکرد رکوردشکنی او در اولین استارت برای همیشه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین‌ها در تاریخ در نظر گرفته می‌شود.

قبل از وینینگ برو، رکورد سرعت جهان متعلق به اسب تروبردی به نام “سکرتریات” بود که در سال ۱۹۷۳ با سرعت ۹۸.۶۵ کیلومتر بر ساعت رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

رکورد سرعت اسب‌ها معمولاً در مسابقات مسابقه‌ای ثبت می‌شود که در مسافت‌های کوتاه برگزار می‌شود. اسب‌های تروبرد به طور سنتی به عنوان سریع‌ترین نژاد اسب در جهان شناخته می‌شوند.

عوامل مختلفی می‌توانند بر سرعت اسب تأثیر بگذارند، از جمله نژاد، شرایط فیزیکی، سطح آمادگی، و مسافت مسابقه. اسب‌هایی که در مسافت‌های کوتاه مسابقه می‌دهند، معمولاً سریع‌تر از اسب‌هایی هستند که در مسافت‌های طولانی مسابقه می‌دهند.

جهت مشاوره خرید اسب تروبرد 09124608266

09124608266