مدیریت انبار خوراک اسب

مدیریت انبار خوراک اسب
هر ساله میلیاردها دلار در سراسر جهان به دلیل ذخیره سازی ضعیف خوراک در صنعت اسب از دست می رود.

عدم کارایی در مدیریت پایدار می تواند بودجه شما را بالا ببرد. با این حال، ذخیره سازی مناسب یونجه و غلات می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه های عملیاتی کمک کند و خوراک را برای شرکای اسب خود ایمن تر و مغذی تر کند.

خرید یونجه و غلات به صورت عمده – آیا این ایده خوبی است؟
اکثر صاحبان اسب سعی می کنند تا جایی که می توانند یونجه و غلات را به صورت عمده خریداری کنند. این باعث می‌شود تا از زمان استفاده بهینه‌تر، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و جلوگیری از گرفتار شدن در صورت وجود شرایط اضطراری یا کمبود آب و هوا جلوگیری کنند.

این روزها، همه چیز از تأخیر در حمل و نقل مرتبط با کووید گرفته تا تغییرات آب و هوایی می تواند منجر به در دسترس نشدن ناگهانی خوراک شود.

اما اگر می‌خواهید از قبل خوراک بخرید، بهتر است برنامه‌ای برای حفظ کیفیت و کاهش خطراتی مانند احتراق خود به خود داشته باشید. شما درست خواندید تحت شرایط خاص، علوفه تازه ای که محکم روی هم چیده می شود، می تواند به دمایی برسد که آتش بگیرد.

ممکن است فکر کنید که یونجه مرطوب و تازه کمتر مستعد احتراق است، اما در واقع، یونجه‌های تازه بریده شده می‌توانند به شدت داغ شوند. رطوبت بیش از 25 تا 35 درصد می تواند رشد بیش از حد میکروبی را تسریع کند که به نوبه خود مقادیر زیادی گرما تولید می کند. عدل های یونجه می توانند آنقدر داغ باشند که مشتعل شوند.

به دلیل خطرات آتش سوزی و سایر نگرانی ها، این پروتکل های ذخیره سازی ایمن یونجه را دنبال کنید:

سعی کنید یونجه را در همان ساختمانی که اسب ها در آن اسطبل هستند ذخیره نکنید.
علائم برجسته ای که نشان می دهد سیگار کشیدن در داخل و اطراف اصطبل ممنوع است آویزان کنید و مطمئن شوید که آلارم ها و سیستم های اطفاء حریق به طور مرتب بررسی می شوند.
هنگام چیدن عدل های جدید، از یک پروب الکترونیکی رطوبت برای بررسی سطوح رطوبت در قسمت های مختلف منطقه ذخیره سازی یونجه استفاده کنید. در حالت ایده آل، یونجه هایی می خواهید که رطوبت آن کمتر از 14 تا 20 درصد باشد (بسته به اندازه) و دمای آن بالاتر از 49 درجه سانتیگراد (120 درجه فارنهایت) نباشد. عدل های داغ باید برداشته و پخش شوند.
عدل های سیگاری یا عدل هایی که به قدری داغ هستند که نمی توان آنها را در داخل یا خارج لمس کرد، نباید پخش شوند، زیرا افزایش اکسیژن موجود می تواند باعث سوختن آنها شود.
عدل های یونجه که بوی کارامل می دهند ممکن است خیلی داغ و آماده احتراق باشند.
یونجه را در جایی نگهداری کنید که در معرض آب و هوا، نشتی یا رطوبت زمین نباشد (از پالت های چوبی استفاده کنید).
عدل ها را با فضایی برای گردش هوا بین آنها روی هم قرار دهید.
عدل ها را خیلی بلند یا خیلی عمیق انباشته نکنید، که این نیز باعث کاهش تصادفات برای انسان می شود.
هنگام تغذیه از یک فرآیند اول ورود و خروج اول استفاده کنید، تا یونجه قدیمی اول مصرف شود.

چه مدت می توانید یونجه را ذخیره کنید؟ بستگی به آب و هوای شما دارد. در نقاط مرطوب تر، یونجه با محافظت مناسب چند سال پس از برش دوام می آورد. صاحبان اسب در مناطق خشک کن ممکن است بتوانند سال ها یا حتی دهه ها فراتر از آن از یونجه استفاده کنند. یونجه بیشتر ارزش غذایی خود را در چند ماه اول پس از برش از دست می دهد و پس از آن، به غیر از ویتامین A، فلات را از دست می دهد (به زیر مراجعه کنید).

 

غلات، متأسفانه، دوام زیادی ندارند:

یک سال برای غلات کامل فرآوری نشده
شش ماه برای گلوله (فرآوری شده حرارتی)
سه ماه برای اکثر کیسه های باز نشده خوراک بافت
چند هفته یا یک ماه برای جو دوسر در هوای گرم و مرطوب

پس از آن، غلات می توانند مواد مغذی خود را از دست بدهند و فاسد شوند، به خصوص آنهایی که محتوای چربی بیشتری دارند. افزودن روغن یا ملاس نیز ماندگاری را کاهش می دهد.

آیا نگرانی های سلامتی اسب در مورد خوراک ذخیره شده وجود دارد؟
گذشته از هر گونه از دست دادن رطوبت یا تغذیه، برخی از مسائل مربوط به سلامت اسب وجود دارد که باید در نگهداری طولانی مدت خوراک در نظر گرفت. همان گرما و رطوبت اضافی که می تواند یونجه تازه عدل شده را به خطر آتش سوزی تبدیل کند، می تواند رشد باکتری ها و کپک ها را نیز تشویق کند. نکاتی که یونجه را از رسیدن به دمای احتراق جلوگیری می کند، به جلوگیری از تکثیر پاتوژن ها کمک می کند.

یونجه ذخیره شده به سرعت بتاکاروتن خود را که پیش ساز ویتامین A است از دست می دهد. با کاهش تا 10 درصد در ماه، این بدان معناست که اگر یونجه خود را برای مدت طولانی ذخیره می کنید، در مورد مکمل های ویتامین A با دامپزشک خود صحبت کنید.

سعی کنید یونجه بریده شده را از علف هایی بخرید که بیش از حد بالغ نشده اند. هنگامی که چمن خیلی پیر می شود، حاوی فیبر غیرقابل هضم بیش از حد و مواد مغذی کمتری است.

هنگامی که یونجه به اندازه کافی خشک شد، بهتر است آن را از گرد و غبار محافظت کنید. ذرات کوچک موجود در هوا که روی عدل ها فرود می آیند می توانند هم برای اسب و هم برای انسان مشکلات تنفسی ایجاد کنند.

برخی از حشرات موجود در مزارع یونجه و یونجه عدل می توانند برای اسب ها کشنده باشند، مانند سوسک های تاول، که در شش قاره یافت می شوند و می توانند مسمومیت ایجاد کنند. چه در حال بریدن و ذخیره یونجه خود باشید و چه آن را از یک تامین کننده خریداری می کنید، می خواهید به طور منظم آن را برای هر عنصری که می تواند برای اسب شما مضر باشد بررسی کنید.

در حالی که بیشتر اسب‌ها یونجه بد را ناخوشایند می‌دانند و از آن اجتناب می‌کنند، نمی‌توانید برای از بین بردن خطرات غذایی روی آن حساب کنید. حشرات له شده یا باکتری بوتولیسم می توانند در مقادیر کم اما مضر وجود داشته باشند.

هر منطقه از نظر آب و هوا و تولید یونجه منحصر به فرد است، بنابراین صاحبان اسب باید کشف کنند که چه خطراتی در منطقه خاص آنها رایج است و برنامه ای برای مدیریت آنها ایجاد کنند. به عنوان مثال، برای کاهش خطر مسمومیت با سوسک تاول، صاحبان و دستان ثابت می توانند:

یونجه را قبل از تغذیه بررسی کنید
یونجه را تغذیه نکنید، که مخصوصاً برای سوسک ها جذاب است
یونجه هایی را که قبل از شکوفه دادن بریده شده است تغذیه کنید
از بریدن یونجه در فصل جفت گیری سوسک ها، زمانی که ازدحام زیاد است، خودداری کنید
اجازه دهید علوفه بریده قبل از عدل بندی استراحت کند تا حشرات بتوانند فرار کنند
از بین بردن علف های هرز مزارع یونجه

برنامه‌های کشاورزی دانشگاه منبع عالی اطلاعات در مورد نگرانی‌های محلی بریدن یونجه مربوط به سلامت اسب است. آنها همچنین می توانند به آزمایش یونجه و غلات برای مواد ناخواسته و ارزش غذایی کمک کنند.

غلات در انبار نیز در معرض خطرات سلامتی مانند کپک، حشرات و جوندگان قرار دارند. این نکات را برای کاهش احتمال آلودگی امتحان کنید:

از ظروف فلزی با درب محکم برای جلوگیری از ورود آفات به خوراک استفاده کنید.
ظروف فلزی خوراک را در محیطی با دمای کنترل شده نگهداری کنید تا تراکم که می تواند منجر به کپک شود به حداقل برسد.
مراقب دانه های شکسته یا جویده شده ذرت باشید که نشان دهنده وجود حشرات یا حیوانات موذی است.
غذا را در جایی نگه دارید که اسب سرگردان نتواند به خودش کمک کند و پرخوری می کند و باعث بیماری می شود.
خرمای کیسه های خوراک را درک کنید. به طور معمول، این تاریخ تولید است که می تواند برای محاسبه زمان استفاده از خوراک استفاده شود (حدود 30 تا 90 روز برای خوراک بافت دار و 180 روز برای گلوله ها).
زمان باز شدن کیسه ها را پیگیری کنید، زیرا این کار فساد را تسریع می کند.

09124608266