مدیریت مگس اصطبل با زنبور

مدیریت مگس اصطبل با زنبور
تاریخ:23 سپتامبر 2015
منبع:انجمن حشره شناسی آمریکا
خلاصه:
یک مقاله جدید به صاحبان اسب توصیه هایی در مورد نحوه مدیریت مگس های پایدار و مگس های خانگی ارائه می دهد، از جمله نحوه استفاده از زنبورهای پارازیتوئید به عنوان جایگزینی برای آفت کش ها.

اسب ها در مورد آفاتی مانند مگس به کمک نیاز دارند. اما، متأسفانه، صاحبان اسب در مورد بهترین روش مدیریت مگس‌ها در تاریکی هستند، زیرا تحقیقاتی انجام نشده است، طبق یک مرور کلی جدید از مدیریت مگس اسب در آخرین شماره مجله مدیریت یکپارچه آفات، مجله ای که برای کشاورزان، دامداران و متخصصان ترویج نوشته شده است.

یکی از روش های مدیریت مگس که در حال گسترش است، استفاده از زنبورهایی است که پارازیتوئید شفیره مگس هستند. زنبور ماده تخم‌هایی را وارد شفیره مگس می‌کند و زمانی که تخم بیرون می‌آید، لارو زنبور شفیره مگس را می‌خورد.

نویسندگان تحقیقاتی را روی دو گونه زنبور که به صورت تجاری فروخته می‌شوند انجام دادند تا ببینند کدام نوع کود را ترجیح می‌دهند.

اریکا ماچتینگر، یکی از محققان، گفت: «در آزمایشگاه، ما متوجه شدیم که گونه Muscidifurax که ما آزمایش کردیم، کود گاوی را ترجیح می‌دهند، و گونه Spalangia کود اسب را ترجیح می‌دهد، بنابراین به نظر می‌رسد نوعی تمایز در آنجا وجود دارد که می‌تواند بر کنترل در مزرعه تأثیر بگذارد.» از نویسندگان

به گفته نویسندگان، به دلیل این ترجیح، توانایی شناسایی گونه‌های مگس مهم است، بنابراین می‌توان از پارازیتوئید زنبور صحیح استفاده کرد. نویسندگان همچنین توصیه‌های دیگری در مورد زمان رهاسازی زنبورها، تعداد دفعات رهاسازی و تعداد زیادی از آنها ارائه می‌دهند.

لی تاونسند، حشره شناس ترویجی دانشگاه کنتاکی، که در این مطالعه دخالتی نداشت، گفت: «این مقاله واقعاً خوبی است و برای اشاره به برخی جهت ها و مواردی که باید به آنها پرداخته شود، بسیار مفید است. “اهمیت زیاد است زیرا مردم به دنبال کنترل موثر مگس هستند. اما آنها همچنین به دنبال راه های پایدار برای انجام این کار هستند، به ویژه راه هایی که از استفاده بیش از حد حشره کش ها اجتناب می کنند.”

09124608266