اسب

معرفی اسب پرشی سیلمی هولشتاین لندگراف Landgraf

خرید اسب پرشی دو سرخارجی هولشتاین

اسب پرشی سیلمی هولشتاین لندگراف , کره لیدی کیلر و وارت بورگ ,متولد 1966 تا 1996.

مادر او، وارت بورگ ، ثبت شده با شماره 275 در کتاب انساب هولشتاین حامل ژن‌های ورزشی از نسل اسبهای پرشی اتلبرت ، آشیل و سیسرو است که پایه‌گذاران اسب ورزشی هلشتاین

هستند.

اسب پرشی لندگراف در کتاب انساب اسب هولشتاین اینطور توصیف شده : «ظاهر باشکوه و با قدرت با تاج گردن زیبا و اتصال گردنی پهن . تاپ لاین صاف و پهن. چهره ای زیبا با چشمانی شگفت انگیز. گردن بلند، نسبتاً پهن، شانه بلند شیبدار. جدوگاه با وضوح. ساخت عضلانی زیبا. استخوان قوی. با حرکت نرم و تعلیق ملایم. خلق و خوی شگفت انگیز مهربان ، بسیار باسکول، دقیق و با استعداد. با قابلیت های عملکرد عالی ورزشی.»

توسط پرورش دهندگان اسب پرشی وارم بلاد در سراسر جهان به عنوان یکی از سیلمی های قرن شناخته می شود. از بین همه پسران لیدی کیلر، لندگراف یک توانست بهترین خود را نشان دهد. در این زمان، او موفق ترین پدر سیلمی های پرشی است که جهان به خود دیده است. او 130 پسر سیلمی تولید کرده است که در هر انجمن نژادی در آلمان و بسیاری از انجمن های پرورش دهنده اروپا و ایالات متحده فعال هستند.

اسب هولشتاین لندگراف در سال 1968 به همراه دوازده پسر دیگر سیلمی لیدی کیلر مجوز تولید از هولشتاین دریافت کردند. لندگراف با این نظرات در جایگاه پنجم قرار گرفت: “حضور قوی بعنوان سیبلمی، قدم خوب با پیشرانه عالی، کانفورمیشن خوب و عقب منتاسب”.

با این حال، اسب پرشی لندگراف بزرگ تقریباً با نتیجه پنجم هلشتاین گم شد! او به ایستگاه سیلمی در هاسلاو فرستاده شد، جایی که پدرش، لیدی کیلر، نیز ایستاده بود، و از آنجایی که پرورش دهندگان سیلمی های یک خون را ترجیح می دادند، لندگراف با توجه به شجره تربرد مادیان های زیادی را برای کشش جذب نکرد.و در این تاریخ به یکی از تولیدکنندگان متوسط فروش رفت و در نمایش سالانه سیلمی ها نیز با توجه به تولیداتی که لندگراف با مادیانهای پایه تربرد داشت در مقایسه با فرم تولیدات دیگر سیلمی ها امتیاز پایینی گرفت. که دلیل انتخاب اشتباه مادیان بود. انجمن هولشتاین انتظارات بیشتری داشتند از لندگراف, تصمیم به برگشت لندگراف و نگهداری از او برای تولیدات انجمن گرفته شد.

کشش اسب پرشی دو سرخارجی هولشتاین

کشش اسب پرشی دو سرخارجی هولشتاین

لندگراف بیش از ده سال بر صحنه پرورش در مزرعه شلزویگ-هولشتاین تسلط داشت. موفقیت فرزندان او هم از نظر پرورش و هم از نظر عملکرد ورزشی باعث شد که تقاضا برای سیلمی لندگراف تقریباً سیری ناپذیر شود. در نتیجه مدیریت انجمن تصمیم گرفت استفاده از لندگراف را با قراردادی جهت خرید کره ها تضمین کند. علاوه بر این، استفاده از لندگراف محدود به مادیان‌هایی بود که با توجه به شجره‌نامه‌شان،در شجره مادری چهار نسل پیش هولشتاین بودند. این تصمیم بازی را برای لندگراف کاملا تغییر داد. و نتایج تولیدات در میادین پرش و درساژ غوغا کردند.

خرید اسب پرشی دو سرخارجی هولشتاین

خرید اسب پرشی دو سرخارجی هولشتاین

نزدیک به شصت کره نر لندگراف ار کتاب هولشتاینر مجوز گرفته تایید کشش گرفتند، مانند سیلمی قهرمان تاییدشده  سال 1991، لینارو، و استعداد درساژ، لوتانو. شاید باارزش ترین پسر او لندادل که همه کاره بود که سه اسب سیلمی قهرمان به تنهایی برای نژاد اولدنبرگ و فینالیست های جام جهانی هم در درساژ و هم در پرش تولید کرد. در مجموع، فرزندان لندگراف بیش از 4.5 میلیون یورو جایزه برنده شده اند.

340 مادیان متولد شده از لندگراف در کتاب انساب هلشتاین ثبت شده است، 260 مورد از آنها در کتاب مادیانها و ، 70 مادیان برتر جایزه دریافت کرده اند و تعداد قابل توجهی مادیان قهرمان در مسابقات کل دنیا.

اسب سیلمی هولشتاین لندگراف یک بیش از 125 سیلمی تایید شده و بیش از 70 مادیان ممتاز را فقط در آلمان تولید کرد و در مجموع با برنده شدن بیش از 6 میلیون مارک آلمان توسط فرزندان او پر درامد ترین اسب در یک سال آلمان بوده است.

برای ذکر چند نام از فرزندان مشهور او در پرش های بین المللی: کالاندو، کانتو, کالتو، شانل، کنتراست, لاوالتو و کورلاندوس.

لندگراف به دلیل نارسایی قلبی درگذشت، اگرچه وضعیت جسمانی او هیچ نشانه ای از فرسودگی بدنی نشان نداد. پشت قوی او تکان نمی خورد، چشمان مغرور او از یک اسب سیلمی غالب و گردن حیرت آور او هنوز هم مانند زمانی که در عکس های او در جوانی ظاهر می شد، عالی بود.

پدر مادرهای تولید کننده کره های لندگراف یک اکثرا سیلمی کور د لبریه است. او و کره هایش با مجموع برنده جایزه حدود 2 میلیون مارک آلمان مقام دوم را در آلمان دارد. از کور د لبریه نیز بیش از 50 اسب سیلمی و مادیان ممتاز تولید شده.

لندگراف ممکن است بیش از 20 سال پیش مرده باشد، اما تأثیر او همچنان به شکل دادن به ورزش پرش ادامه می دهد.

جهت مشاوره خرید اسب و پرورش اسب و آموزش سوارکاری 09124608266

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *