اسب

میکروچیپ اسب چیست و کاربرد میکروچیپ چیست؟

میکروچیپ اسب فدراسیون سوارکاری

میکروچیپ اسب یا ریزتراشه اسب چیست و چه کاربردی دارد؟
میکروچیپ دستگاه کوچکی است که در تیغه گردن اسب پاینتر از گوشها نزدیک مهره چهارم گردن از طریق یک سرنگ کاشته می شود و برای شناسایی دائمی اسب از ان استفاده می شود. این ریزتراشه تقریباً به اندازه یک دانه برنج است و با اسکنر میکروچیپ قابل خواندن است. هر ریزتراشه شامل یک سری اعداد منحصر به فرد مشابه شماره VIN خودرو است.

مزایای میکروچیپ اسب چیست؟
چرا میکروچیپ مهم است؟ با گم شدن یا برای شناسایی اسب ، این تراشه های کوچک بهترین شانس اسب شما برای بازگردان در صورت گم شدن هستند.

میکروچیپ اسب فدراسیون سوارکاری

میکروچیپ اسب جهاد

چه اطلاعاتی روی میکروچیپ ذخیره می شود؟
استعلام شماره شناسایی یا شماره میکروچیپ
میکروچیپ فقط یک شماره شناسایی را ذخیره می کند. اگر اسب شما پیدا شود، دامپزشک شماره شناسایی را از طریق اسکن بازیابی می کند، سپس از آن شماره برای شناسایی میتوان اقدام کرد. همچنین در زمان خرید و فروش اسب از شماره میکروچیپ میتوان هویت اسب را برای ثبت داخل قولنامه یا وکالت تایید کرد. از میکروچیپ برای شناسایی اسب ها در زمان ورود به مسابقات و در زمان میکروچیپ زدن کره تولید شده از مادیان استفاده میشود.

آیا میکروچیپ اسب بی خطر است؟
خوشبختانه، اطلاعات شخصی که هنگام میکروچیپ حیوان خانگی خود به اشتراک می گذارید بسیار ایمن است. هیچ داده ای به جز شماره مرجع منحصر به فرد روی خود تراشه ذخیره نمی شود و این به ورودی در پایگاه داده ای اشاره دارد که توسط ارائه دهنده میکروچیپ مدیریت می شود.

میکروچیپ (گاهی اوقات فقط “تراشه” نامیده می شود) واحدی از مدارهای کامپیوتری بسته بندی شده (معمولاً مدار مجتمع نامیده می شود) است که از ماده ای مانند سیلیکون در مقیاس بسیار کوچک ساخته می شود.

میکروچیپ اسب فدراسیون سوارکاری

مدار میکروچیپ اسب

آیا می توان میکروچیپ اسب را ردیابی کرد؟
فقط با اسکنر میکروچیپ یا میکروچیپ ریدر در فاصله بسیار نزدیک قابل خواندن است. نمی توان از آن برای پیدا کردن اسب استفاده کرد – فقط می توان از آن برای پیدا کردن شماره شناسه میکروچیپ اسب استفاده کرد .

آیا می توان میکروچیپ ها را حذف کرد؟
میکروچیپ اسب شما دائمی است. هدف از میکروچیپ کمک به محافظت از حیوان خانگی شما در برابر گم شدن یا دزدیده شدن است. صادقانه بگویم، یکی از بزرگترین ویژگی های حفاظتی یک میکروچیپ این است که عملاً حذف آن غیرممکن است.

استعلام میکروچیپ اسب فدراسیون سوارکاری

استعلام میکروچیپ اسب جهاد

در حال حاضر فدراسیوت سوارکاری و جهاد اسب ها را میکروچیپ گذاری میکنند و با استعلام از معاونت فنی فدراسیون سوارکاری وجهاد میتوان به صحت و سقم اطلاعات شناسنایی اسب دست پیدا کرد.

درخواست میکروچیپ اسب 

تولید کنندگان اسب و مالکین تا 6 ماهگی با در دست داشتن برگ کشش فدراسیون سوارکاری میتوانند نسبت به میکروچیپ کره اقدام نمایند.

میکروچیپ اسب چیست؟

میکروچیپ اسب فدراسیون سوارکاری

ضمن تاکید بر اطلاعیه های قبلی کمیته زیبایی و جشنواره های فدراسیون سوارکاری ، اعلام می گردد در تمامی مسابقات و جشنواره های فدراسیون سوارکاری ج.ا.ا کنترل شناسنامه (شناسه ورزشی) و یا پاسپورت (اسبهای وارداتی) و مطابقت آن ها با میکروچیپ نصب شده بر روی اسب ها و نام مالک براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه معاونت فنی فدراسیون به طور جدی انجام خواهد شد و از ورود اسب های دارای هرگونه مغایرت در اطلاعات فوق الذکر به مسابقات، جلوگیری به عمل می آید.

لذا خواهشمند است مالکان و تولیدکنندگانی‌که قصد شرکت اسبهای خود در جشنواره ها و مسابقات فدراسیون را دارند هر چه سریعتر نسبت به ثبت و میکروچیپ اسبها اقدام نمایند تا پس از دریافت نتیجه DNA و دریافت شناسه ورزشی امکان شرکت اسب فراهم شود.

تاکید می شود همراه داشتن اصل پاسپورت و یا شناسنامه (شناسه ورزشی) در روز مسابقه الزامی است.

در حال حاضر میکروچیپ کره ها فقط با داشتن برگه کشش موثق دارای هولوگرام ار فدراسیون سوارکاری امکان پذیر است.

جهت خرید دستگاه میکروچیپ ریدر میتوانید به فروشگاه اسب و لوازم سوارکاری مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *