اسب

معرفی اسب عرب خالص مصری نظیر nazeer

اسب عرب مصری نظیر

اسب عرب مصری نظیر (متولد 9 اوت 1934 در مصر) یک اسب نریان عرب به رنگ نیله (سفید صدفی) در مصر از تیره حدبان بود. پدر او منصور و مادر بنت سمیحه است.

پدربزرگ مادری او، سوتام، اسبی از رگه های خونی بود که همه آنها به اسب های وارد شده توسط ویلفرد و لیدی آن بلانت به اصطبل علی پاشا شریف می رسید. سوتام در انگلستان متولد شد و سپس توسط لیدی ونتورث از مزرعه اسب عرب کرابت به دولت مصر فروخته شد.

اسب عرب مصری نظیر شجره

اسب عرب مصری نظیر شجره

او فرزندان زیادی داشت که از جمله مشهورترین آنها آسوان، آنستا ابن حلیمه، حدبان انزهی ,غزل , مورافیک بودند.

او در ایستگاه الزهرا ایفای نقش کرد و شهرت بین المللی به دست آورد و تعداد زیادی از پسرانش به خارج از کشور صادر شدند. نظیر همان اسبی است که در جهان مشهورترین اسب عرب به حساب می آید،در قرن بیستم هیچ اسب نر عرب چنین تأثیری نداشت.

نظیر تعدادی اسب نر تولید کرد که متعاقباً به شهرت مشابهی دست یافتند و با تولید قوی خود متمایز شدند، از جمله «علاءالدین، حدبن انزهی، غزل، معرافیق، اسوان، ابن حلیمه و حلیم شاه».

اسب عرب مصری نظیر

اسب عرب مصری نظیر

قابل ذکر است که «نظیر» در اصطبل های ال زهرای مصر تقریباً به فراموشی سپرده شده بود ، زیرا اسب اصلی در آن زمان برادرش «شیخ العرب» بود و با مرگ شیخ العرب، نظیر توانایی خود را در تولید ممتاز به اثبات رساند. ، برای تبدیل شدن به اسب اصلی در مزرعه الزهرا استفاده شد.

اگرچه نظیر حدود 15 سال سن داشت، اما استفاده خوب او در برنامه پرورش اسب عرب مصر تحت نظر ژنرال تیبور فون پتکو سندتنر (موسس مزرعه بابولنا لهستان)، که مدیریت اصطبل محمدطاهر پاشا را در بهار سال 1949 بر عهده گرفت،  و تمام علم و تجربیات خود در تولید اسب عرب را با وارد کردن تعدادی مادیان از نسل اسبهای عرب اصطبل علی پاشا شریف در انگلستان باعث شد تا تولیدات حرفه ای مزرعه الزهرا همتا با هیچ تولید کننده دیگر نباشد.

از سال 1949 تا 1952 او یک مرکز پرورش اسب مدرن برای اسب عرب اصیل در مصر راه اندازی کرد که بعدها به عنوان مزرعه پرورش اسب عرب الزهرا در جهان شهرت یافت. مزرعه بابولنا در لهستان به عنوان یک الگو به او کمک کرد. کار پرورش او در مصر انقلابی تلقی می شود و در محافل حرفه ای به خوبی شناخته شده است .برنامه تولید او بر واردات مجدد اسب های عرب های اصیل از مزارع بزرگ اروپایی متکی بود. از دهه 1930، یافتن اسب های عرب های اصیل خوب در منطقه عربی تقریبا غیرممکن بود. کتاب انساب دست نویسی که پتکو-زاندتنر نگهداری می کند، امروزه هنوز در مزرعه  الزهرا از اهمیت بالایی برخوردار است. او به مدت ده سال در مصر کار کرد و در آنجا توانست کیفیت اسب ها را بهبود بخشبد تا مصر بزرگترین صادر کننده اسب عرب خالص مصری به امریکا و اروپا شد.

برنامه تولیدی تیبور با سیلمی نظیر آغاز شد, و در نسلهای بعدی کیفیت ها بطور فزاینده ای افزایش یافت و به امریکا و اروپا صادرات شد.

از فرزندان سربلند نظیر در آلمان ، یعنی: «کیسون» که رهبر مصر جمال عبدالناصر به آلمان غربی هدیه کرد، «حدبان انزهی» و «غزل» و نیز پسرانش «مورافیک» و «ابن حلیمه» در آلمان و آسوان به روسیه رفتند و پرچمدار اصالت شدند. توجه تولیدکنندگان از همه کشورهای جهان به خود نظیر جلب شده ، و خواستار نسلهای نظیر شدند و فرزندان او هدف مورد نظر پرورش دهندگان و دوستداران اسب عربی مصری شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *