اسب

اسب سیلمی عرب سیتادل PSYTADEL

سیلمی اسب عرب مصری سیتادل

اسب سیلمی عرب سیتادل (PSYTADEL) یکی از مشهورترین و موفق ترین سیلمی های عرب در جهان است. این اسب در سال ۱۹۹۸ در آمریکا متولد شد و توسط باب و جین بوگز پرورش یافت.

ویژگی های ظاهری

اسب سیتادل دارای بدنی عضلانی و قوی است و سر کوچک و زیبا با چشمان درشت و برجسته دارد. این اسب به رنگ سیاه است و یال و دم بلند و پرپشتی دارد.

خلق و خو

اسب سیتادل اسبی مهربان و مطیع است که به راحتی آموزش می بیند. این اسب همچنین بسیار باهوش و کنجکاو است.

کاربرد

اسب سیتادل برای سوارکاری تفریحی، نمایش، و مسابقات بسیار مناسب است. این اسب به دلیل توانایی های ورزشی خود، در مسابقات زیبایی اسب عرب نیز موفق بوده است.

افتخارات

اسب سیتادل افتخارات زیادی را در مسابقات مختلف کسب کرده است. از جمله این افتخارات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قهرمان مسابقات زیبایی اسب عرب در کشورهای ایالات متحده، کانادا، فرانسه، و آلمان
  • قهرمان مسابقات قهرمانی جهان اسب عرب در سال ۲۰۰۴

نسل

اسب سیتادل تا کنون بیش از ۱۰۰ مادیان را آبستن کرده است و فرزندان او در مسابقات مختلف موفقیت های زیادی کسب کرده اند. از جمله فرزندان موفق اسب سیتادل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسب سیلمی هکتور (Hector) که قهرمان مسابقات زیبایی اسب عرب در سال ۲۰۱۴ شد
  • اسب سیلمی یوسف (Youssef) که قهرمان مسابقات زیبایی اسب عرب در سال ۲۰۱۸ شد

اهمیت

اسب سیتادل یکی از تأثیرگذارترین سیلمی های عرب در جهان است. این اسب با تولید فرزندان موفق خود، نقش مهمی در بهبود نژاد اسب عرب داشته است.

اغاز یک سفر جدید
“و ناگهان… وقت آن است که از نو شروع کنید و به جادوی شروع اعتماد کنید”
در صنعت اسب عرب، جادو وجود دارد وقتی خون دو ستاره با هم متحد می شود، جادو می شود. پادورن سایکی و دختران بی شاه این کار را انجام دادند. آنها با هم عصری از زیبایی و موفقیت بی‌نظیر را با تأثیری همیشگی ساختند.

اسب عرب سیتادل متولد 1998 کره پادرون سایکی و بنت بی شاه .  بررسی شجره پدری : پادرون سایکی کره پادرون و نوه پاترون نتیجه آسوان از سمت پدری و از سمت مادری مادیان کیلیکا کره تامرلن و کیلیفا نوه کلیمانجارو کره آسوان و آراکس تولید مزرعه ترسک روسیه.

اسب عرب سیلمی تامرلن کره اراکس

اسب عرب سیلمی تامرلن کره اراکس از مادری کره پریبوج

هنگامی که باب و جین بوگز برای اولین بار بنت بی شاه محبوب خود را به سیلمی عرب پادرون سایکی کشش دادند، انتظاری جز عظمت نداشتند و انتظارات آنها برآورده شد – سیتادل متولد شد.

اسب عرب سیتادل از سمت مادری نوه بی شاه است که در مسابقات گوناگونی در مقام بوده است.

سیتادل کره شیرخوار توسط جیمز سوینپول از مزرعه سواتام عربین خریداری شد و به طور خلاصه، یک سلسله در اروپا ایجاد کرد که به احتمال زیاد دیگر هرگز تکرار نخواهد شد.

سیتادل سیلمی اسب عرب مصری

سیتادل سیلمی اسب عرب

اسب عرب سیتادل که به عنوان برترین پدر برجسته اروپا شناخته می شود، کاری را انجام داده است که تعداد کمی از اسبها توانسته اند به آن دست یابند – او تقریباً در همه کشورهای اروپایی قهرمان شده است و فرزندانش بیش از 100 قهرمانی در سراسر جهان کسب کرده اند. او یک غول ژنوتیپی و فنوتیپی است که به حق جایگاه خود را در بین رهبران صنعت اسب عرب به دست آورده است. والدین سیتادل از مشهورترین ها در صنعت اسب عرب هستند. آنها مفاخر، افسانه و مهمتر از همه، سمبل اسب عرب هستند. پدر او پادرون سایکی قهرمان ملی ایالات متحده یکی از پدران برجسته زمان ما است و مادرش یکی از معدود مادیان هایی است که واقعاً مطابق با تعاریف اشراف زاده است.

هم پدر و هم مادرش تقریباً در هر کشوری که اسب عرب در آن یافت می شود قهرمانی ساخته و در لیست های نتایج رتبه های اول را به خود اختصاص داده است. و درست مانند والدین و اجدادش که قبل از آنها بودند، سیتادل مجموعه ای از قهرمانان ملی و بین المللی را تقریباً در هر گوشه از جهان تولید کرده است. چه با یک مادیان لهستانی، روسی، اسپانیایی یا هر خط خونی دیگر ، سیتادل همیشه ویژگی‌های مادیان ها را بهبود می‌بخشد و کره‌های خود را با ظاهری با کیفیت بالا و زیبایی خودی نشان می‌دهند.

در اروپا، دو کهر زیبا، ال امین و لیدی سایکی اولین هایی بودند که پرچم سیتادل را در مسابقات جهانی به اهتزاز در آوردند. آنها به ترتیب در سال 2002 به عنوان قهرمان کره نریانها و قهرمان کره مادیانها نامگذاری شدند. الامین قبل از مرگ نابهنگام خود در ایران ، راه پدرش را با تولید تعداد بی‌شماری قهرمان دنبال کرد که موفق‌ترین او تا به امروز، دارنده چندین عنوان قهرمانی در پرورش اسب عجمان ، ممفیس 27 نام دارد. آسیرا , کلودیا , سیندرلا و ایبارل کره های سیلمی عرب ال امین در اروپا همه جایزه دار مسابقات هستند. از تولیدات ال امین در ایران سیلمی مجیک بوی و نورالامین هستند که تولیداتی بسیاری با مادیانهای وارداتی و داخلی داشتند و تاثیرات زیادی در اصلاح و ساخت نسل بعد دارند.

قهرمان جام ملت‌ها کره نریان بنام ، علی مونیسیونه و قهرمان برنز کاپ وست کاست اروپا کره مادیان بنام کارامل دی، هر دو نمایندگان خوبی برای سیتادل در اروپا هستند.

فرزندان اسب عرب سیتادل در ایالات متحده نیز به افتخارات بالایی دست یافته اند و متخصص کسب عناوین جام جهانی پرورش دهندگان اسب عرب در لاس وگاس هستند. والنتینا اف با تیپ و حرکت خیره کننده که توسط مزرعه فورلاک امریکا تولید و پرورش یافته و در حال حاضر متعلق به مزرعه پرورش اسب عرب الهواجر است کخ در سال 2009 به عنوان قهرمان طلایی جام جهانی پرورش دهندگان اسب عرب لاس وگاس نام گرفت. این خواهر زیبای نیله  از پدری گلوریا آپال (که مادر آن قهرمان جام ملت ها سامیشا آپال است) بود که قهرمانی برنز جام جهانی لاس وگاس را به خانه برد. موفق ترین کره اسب سیتادل در ایالات متحده پستیلین است – یک مادیان نیله زیبا که در سال 2005 به عنوان قهرمان ملی ایالات متحده گروه آیندگان نام گرفت و به کسب عناوین در مسابقات زیبایی اسکاتدلیز ، باکی و مسابقات محلی ادامه داد.

دو پسر اروپایی سیتادل ، که هر کدام از تولیدات مزرعه های پرورش اسب عرب موفق اروپا هستند، میراث پدرشان را منتقل میکنند و با تولید کره‌های فوق‌العاده زیبا، اثر خود را بر روی این نژاد به جای می‌گذارند. سیراسیک پرورش یافته توسط مزرعه اوسترهوف و متعلق به اسکودریا گرون در ایتالیا، یک رشته قهرمان در ایتالیا تولید کرده است که برخی از آنها عبارتند از: اس جی ونسا، قطر دی مار و ماتریکس دی مار . پسر دیگر اس.ام.آ است. مجیک وان که توسط مارنیکس کریل پرورش یافته و متعلق به مزرعه الزبیر است.

این غول ژنتیک جدا از موفقیت‌های خود، با کره‌های برتر خود که در امارات، اروپا و ایالات متحده برنده شده‌اند، در صنعت موج جدیدی ایجاد کرد. اما یک دخترهای سیتادل با تیپ خاص قلب های تمام داوران را بدست آورد و عناوین را در سراسر جهان به دست آورده است – قهرمان عجیب و غریب و فوق العاده ملی ایالات متحده، قهرمان طلای لاس وگاس و منتون، موزن آلبیدایر.

بسیاری موافقند که علیرغم تعداد زیادی قهرمانی که سیتادل تولید کرده است، هدیه نهایی او به این صنعت اسب عرب، دختران نفیس او هستند. نیله، کهر یا کرنگ ، همه آنها یک چیز مشترک دارند – آنها یکی پس از دیگری قهرمان می سازند. از طریق همین دختران است که او خود را به عنوان یک پدر برتر معرفی کرده است و بسیاری از مزرعه های پرورش اسب عرب توانسته اند رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنند.

آب ناسترپسی از مزرعه اوسترهوف مادیان نیله مگسی از دختران سیتادل که بیش از چهار قهرمان بین‌المللی به مزرعه اوسترهوف هدیه داد که برخی از آن‌ها عبارتند از عجمانیه او اس قهرمان طلای ابوظبی، نستیا او اس قهرمان طلای اروپا و کالیپسو او اس قهرمان طلای دبی. گلوریا آپال باشکوه، متعلق به مزرعه دی اس تی ، دو پسر برجسته توسط آجا جاستیفای به دنیا آورد.

قهرمان نقره جام جهانی تولیدکنندگان اسب عرب لاس وگاس آپالو و قهرمان نقره منتون گلوریوس آپال. و علیشیای خیره کننده قهرمان ملی اسرائیل اش ماریلا و قهرمان بین المللی کویت یاسوپ المعود را تولید کرد.

درست همان کاری که پادرون سایکی با دختران بی‌شاه و کیو آر مارک با دختران اکسترن انجام داد، دبلیو اچ جاستیس قهرمان ساز با دختران سیتادل کرد و تولیدیات باشکوهی را بدنیا آورد, این تلفیق بسیار خوب عمل کرد. معروف ترین کره از این تلفیق یک فرشته افسونگر  اف ام گلوریا که جام طلای قهرمانی دنیا، قهرمانی اروپا و مسابقات منتون را بدست اورد.

زیبایی عجیب و غریب اف ام گلوریا به او این امکان را داده است که در هر مسابقه ای برای فرم بدن و سر و گردن بیست به دست آورد .برای بسیاری از پرورش دهندگان او نماد کمال است. هنگامی که یسریا پرینس سیتادل و پامیرا بنت سیتادل با جاستیس کشش شدند، به ترتیب قهرمان بین المللی مسابقات اسکاتدلیز ای جی جمیلیا و قهرمان شگفت انگیز جام ملت ها و نقره اروپا آرپی برج العرب را به وجود آوردند.

سی اف ماهارانی بود که با تولید قهرمان نقره اروپا، سی اف مجیده متعلق به مزرعه الخشب ، به این تلفیق شکوه بخشید. وقتی یک سیلمی هنر خود را تولید اینطور به رخ میکشد ، قطعاً توجه مردم سراسر جهان را به خود جلب می کند. مزرعه پرورش اسب عرب تهران استاد ، از ایران مسحور سیتادل و همه چیزهایی بود که او به دست آورده بود و می‌دانست که او بهترین گزینه برای ایران خواهد بود. آنها می خواستند این عظمت را تجربه کنند و مصمم به داشتن آن بودند. و از قضا، درست مانند پدر سیتادل , پادرون سایکی و پدربزرگ او، بی شاه ، زمانی که به عنوان سیلمی به ترتیب به مزرعه ناک و استونریج فروخته شدند، سفرهای جدیدی را آغاز کردند، سیتادل اکنون سفر جدیدی را برای خود آغاز می کند. سفری که او را به ایران می برد، نامش را بلند می کند، تأثیر او را در مقیاس جهانی افزایش می دهد و او را در میان جاودانه های این نژاد قرار می دهد.

سیتادل اکنون در ایران است و از تولید کنندگان برتر بحساب می آید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *