اسب

اسب سیلمی عرب پاترون Patron

patron اسب سیلمی عرب پاترون

اسب سیلمی عرب پاترون Patron متولد 1966 به رنگ کرنگ از تیره صقلاوی جدران تولید مزرعه ترسک روسیه پسر آسوان بود که از مصر به روسیه وارد شده بود. مادر پاترون مادیان پادروگا است که یک اسب عرب کورسی موفق بود. او علاوه بر پاترون ، پالبا را نیز به دنیا آورد.

اسب عرب پالبا در سال 1964 در مسابقات جام ملتها در مسکو جایزه یک دریافت کرد. اسب عرب پاترون در همین مسابقه نیز با موفقیت به نمایش گذاشته شد و در سال 1972 به هلند فروخته شد و 3 بار قهرمان ملی هلند شد . اسب عرب پاترون همچنین به عنوان پدر قهرمان ملی ایالات متحده و کانادا، پادرون و قهرمان جهان اسب عرب عبدالله شناخته شده است.

و اما اسب عرب مادیان پادروگا مادر پادرون که اصالت را سخاوتمندانه به نسلهای بعد هدیه داد.

اسب عرب پادروگا کره اسب عرب پریبوج متولد 1944 مزرعه ترسک روسیه به رنگ کرنک شاه بلوطی, برنده کورس دربی روسیه, برنده جایزه بزرگ تابستانه کورس روسیه,

اسب عرب پریبوج پدر اصالت, که از او بنام افسانه ترسک یاد میشود, ترکیبی استادانه از بهترین خط خونی های لهستانی و کرابت آن دوران بود، و او را به مهم‌ترین سیلمی عرب که تا آن تاریخ از تیره کهیلان عجوز در اروپا ظهور کرده بود، تبدیل کرد. پریبوج اینطور توصیف شده است: “قد بلند با فرم صحیح بدن، گردن بلند و قوس دار، مفاصل فوق العاده بزرگ و قوی، شانه برجسته, پاهای صاف با بدنی بدن استخوانی خشک و محکم. از او یک دونده درخشان در کورس ساخت بود و رکورد دار 2400 متر او تا سالیان بعد توسط نتیجه اش شکسته شد.

اسب عرب پریبوج در طول 11 سال فعالیت تولیدی در ترسک از سیلمی ارشد بود و بیش از 200 کره اسب را تولید کرد. بیست و پنج پسر او در برنامه‌های اصلاح نژاد انگلو عرب و تراکنر روسیه بر اساس ساختار و توانایی ورزشی برجسته استفاده شدند- چهار پسر او با موفقیت در برنامه اصلاح نژاد اسب عرب خالص استفاده شدند. بیش از بیست و پنج دختر در برنامه اصلاح نژاد روسیه گنجانده شدند و به عنوان مولدین با بالاترین و سخت گیرانه ترین کیفیت ممکن تولید کردند.

اکنون تقریباً یک قرن است که بدون چالش، پریبوج تأثیرگذارترین پدر قهرمانان کورس در نژاد اسب عرب است. میراث پریبوج یک اسب عرب ورزشکار برتر است – ترکیب ایده آل، قدرت بدنی بالا ، تناسب عملکردی هماهنگ، استقامت و سرسختی زیر تمرینات بادوام با قدرت ورزشی همه کاره و باورنکردنی. این نسل ورزشی در ده های بعد پایه گذار قهرمانان زیبایی امروزه شدند و ریز بینی روسها در روزهای طلایی اسب روسیه این اسطوره ها را ساخت. از بین دختران پریبوج, پادروگا پر افتخار ترین بود با لیستی از عناوین برتر از زمان کره گی در مسابقات زیبایی تا قهرمانیهای متعدد در کورس و رکورد دار مادیانهای کورسی. پایه تولید روسها در اسب عرب کورس و سواره نظام و کاربرد اسب عرب بوده و رعایت اصول بدنی قهرمانان تاریخ ساز را ساخت.

در مطلب بعدی به بررسی نسل بعدی پادرون و معرفی مزرعه ترسک میپردازم.

نویسنده امیرحسین قاسمی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *