اسب

معرفی نژاد اسب پونی فلابلا یا فالابلا Falabella

خریدفروش اسب مینیاتوری اسب مینیاتوری قیمت قیمت اسب مینیاتوری کوچک قد اسب مینیاتوری عکسهای اسب مینیاتوری عکس اسب مینیاتوری کوچک مشخصات اسب مینیاتوری اسب مینیاتوری در ایران اسب های مینیاتوری اسب های مینیاتوری کوچک اسب های مینیاتوری ایران اسب های مینیاتوری در ایران اسم اسب های مینیاتوری خرید اسب فلابلا خرید اسب پونی فلابلا فروش فلابلا فروش اسب فلابلا قیمت اسب فلابلا اسب پونی قیمت خرید اسب پونی خرید اسب پونی شتلند فروش اسب پونی خرید اسب پونی ارزان اسب پونی برای کودکان اسب پونی با کالسکه اسب پاکوتاه پونی پرورش اسب پونی پرورش اسب پونی در ایران اسب پونی چیست قیمت اسب پونی چقدر است اسب پونی خرید خرید اسب پونی فلابلا خرید اسب پونی در ایران خرید اسب پونی شتلند اسب پونی فروشی قیمت اسب پونی در ایران اسب پونی فلابلا

اسب فالابلا یک نژاد اسب کوچک آرژانتینی است. این یکی از کوچکترین نژادهای اسب است و ارتفاع آن در قسمت جدوگاه در محدوده 63 تا 86 سانتی متر (25 تا 34 اینچ) است.

تاریخچه اسب پونی فالابلا
نسل اجدادی اسب های آمریکای جنوبی از اسب هایی است که توسط اسپانیایی های اندلس و سایر اقوام خون آیبری به نیمکره غربی آورده شده است. در بخش جنوبی قاره، تعداد قابل توجهی از این اسب ها در شرایط جغرافیایی ایزوله رشد کردند و تا اواسط قرن نوزدهم، تعداد اسبهای کوچکتر و همخون در گله های ماپوچه در استان بوئنوس آیرس جنوبی در اولواریا، آرژانتین وجود داشت امیزش شدند.

اسب فالابلا در اصل در آرژانتین از اسب های محلی از نژاد کریولو ساخته شد و در سال 1868 با برنامه پرورش پاتریک نیوتال شروع شد. هنگامی که نیوتال درگذشت، روش گله و پرورش به داماد نیوتال، خوان فالابلا منتقل شد. خوان خطوط خونی دیگری از جمله پونی ولز، پونی شتلند و تروبردهای کوچک را به گله اسبها اضافه کرد. با همخونی قابل توجه، او توانست به طور مداوم اندازه کوچکی را در گله به دست آورد.

در آغاز دهه 1940، یکی از نوادگانش، جولیو سی فالابلا، یک نژاد اسب بنام فالابلا را بصورت ثبت کرد، که اکنون انجمن پرورش دهندگان اسب فالابلا (Asociación de Criadores de Caballos Falabella) است، ایجاد کرد و برای رسیدن به یک نژاد با نیپ ثابت تلاش کرد. ابتدا با دستیابی به اندازه متوسط کمتر از 100 سانتی متر (40 اینچ) پرورش دهندگان بعدی استاندارد مدرن را توسعه دادند، یک نژاد اسب که میانگین ارتفاع آن تقریباً 76 سانتی متر (30 اینچ) بود را ایجاد کردند.

مشخصات اسب فلابلا
میانگین ارتفاع نژاد برای یک فالابلای کاملاً رشد یافته امروزه بین 71 تا 86 سانتی متر (28 و 34 اینچ) است. این نژاد به غیر از اندازه، مشابه اسب ها است. آنها از نظر شکل ظاهری شبیه به نژادهای تروبرد یا اعراب هستند و دارای پوستی براق و فرم باریک هستند. بدن فلابلا کوچک و فشرده است. این نژاد همچنین برخی از ویژگی‌های پونی ها از خطوط خونی آنها به ارث برده است، از جمله استخوان محکم، و پوشش موی ضخیم‌تر، به‌ویژه یال، دم پر و مو اطراف ران. ممکن است سر کمی بزرگتر و گردن در مقایسه با اسبی با جثه معمولی بیشتر باشد، اما به طور کلی، حیوان دارای تناسب غیرعادی یا غیرعادی نیست.

رنگ‌های کهر (یا گونه‌ های از کهر که «قهوه‌ای» نامیده می‌شود) و مشکی رایج‌ترین رنگ‌ها هستند، اما رنگ‌های پینتو، پالومینو و دیگر الگوهای لکه‌دار نیز (ابلق)یافت می‌شوند. فلابلاهای خالدار پلنگی سیاه یا قرمز (شبیه، اما مشابه نژاد اسب آپالوزا نیستند) نیز وجود دارند، اما رایج نیستند.

کره‌های فالابلا بسیار کوچک هستند و در هنگام تولد حدود 30 تا 56 سانتی‌متر (12 تا 22 اینچ) قد دارند و در سن سه سالگی به قد بالغ خود بالغ می‌شوند. آنها معمولاً در زمان بلوغ بین 76 تا 86 سانتی‌متر (30 و 34 اینچ) قد دارند.[7] آنها بسیار سرسخت در نظر گرفته می شوند و به طور مداوم اندازه، شکل و خلق و خوی را منتقل می کنند.

نویسنده : امیرحسین قاسمی

جهت خرید اسب یا تولید اسب نژاد فالابلا در تماس باشید 09124608266

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *