اسبیت چیست

sohrab

Active member
اگر میخوای نتیجه بگیری که نظری که خودت در مورد خصوصیات اسب نقل کردی بهترینه من هیچ اصراری ندارم بگم نه! وطن تو بهترینی از همه لحاظ. :dodgy: کپی رایتشم مال خودت
خیلی هم خوبه که توانایی تشخیص این خصوصیات را داری به سبک خودت
 

vatan

Member
اگر میخوای نتیجه بگیری که نظری که خودت در مورد خصوصیات اسب نقل کردی بهترینه من هیچ اصراری ندارم بگم نه! وطن تو بهترینی از همه لحاظ. :dodgy: کپی رایتشم مال خودت
خیلی هم خوبه که توانایی تشخیص این خصوصیات را داری به سبک خودت
به هيچ عنوان يك چنين قصدي ندارم.
و ميخوام با نظرات و سلايق مختلف اشنا بشم از روي چه چيزي بود كه به يه چنين فكري نايل شدي؟!!!!:dodgy:
خيلي چيزها را نميشه با كلمات بيان كرد مثل پرخوني و غيره
چاره كار به نظر شما چي هست؟؟؟
همون اولي كه من اومدم توي اين سايت تا الان كلمه پرخون ملموس تر شده هست يا نه؟؟؟
در حالي كه قبلا تصور چيز ديگه اي بود در مورد يك سري از كلمات ديگه هم اوضاع اينچنين هست.
 

hakim

New member
واقعا نظرات ومقالات خیلی اموزنده ومفید بود فقط یه سوال برام پیش اومده واونم اینکه این اقای پوربهزاد که این بحث را مطرح کردن کجا رفتن ؟ به قول معروف توپ انداختن تو زمین حریفو رفتن خونه اصلا خبری ازشون نیست !!!!!!!
 
با سلام خدمت دوست گرامی آقای پوربهزاد :-* :-*
من دوست داشتم جواب این متن را از طریق پیغام خصوصی به شما بگم ولی گفتم شاید عمومی بگم مفید تر باشه البته قبلش باید بگم که حق کپی رایت این موضوع با من هست و اگه سلیقه جامعه اسبدار در آینده عوض شد که همین الان هم با حرف هایی که زدم و اسب هایی که معرفی کردم فکر کنم تاثیرات هر چند کوچک نسبت به نگاه به عکس و خصم(دشمن) و اسب داشته ام ;) ;)
این که شیخ حاجات از اوصاف اسب خوب نقل کردند به نظر من نمیتونه به شما اسب خوب را معرفی کنه مثل این که ما بگم یک انسان خوب باید صادق و عالم و شجاع و مدیر و ..... باشه درست هست ولی شما معیار شجاعتتتون که گفتی یعنی چه؟!!!!!!!
معیار نجابت چی هست؟؟
تفاوت جوهر و جرات در اسب چی هست؟؟؟؟
اما در رابطه با اوصاف اسبیت و نه عکسیت!! ;d و نه خصمیت(دشمنی=حیوانی که فقط برای انسان خرج داره و هیچ هنری نداره از دشمن کمتر نیست این را مطمئن باشید) ;d ;d
من سه آیتم برای یه اسب عالی یا ممتاز قائل هستم :
1- استیل و فیگور اسب پای آخور
2- نحوه حرکت اسب و اصلوب بدنی و سر و دم گیری اسب در حالت لنژ و یا وقتی که شما اسب را توی مانژ رهاش میکنید. (من خودم تو این حالت اسبی که سر توی سینه و دم را راست بگیره قبول دارم البته این بحث دم گیری فقط برای سه نژاد کرد و عرب و دره شور هست و اسب ترکمن احتیاج به تبصره آخر نداره ;d ;d ولی توی گرفتن سر توی سینه یا سر رو کول بودن هیچ تخفیفی قائل نیستم)
3- اسب زیر زین ( که خودش به دو بخش الف و ب تقسیم میشه)
3-الف: نحوه حرکت اسب توی قدم ( اسب مورد نظر من باید تو این حالت دست ورچین به قول ما اصفهانی ها یا بهتر بگم خمینی شهری ها داشته باشه و یا به قول بعضی ها سر قدمش خوب باشه البته در این حالت سر باید مثل قبل توی سینه باشه و دم گرفتن اسب هم دیگه جزئیات نژادی خاص خودش را داره)
4-ب: نحوه حرکت اسب توی یورتمه و چهار نعل( خیلی از اسب ها هستند که قدم خیلی عالی دارند ولی وقتی که اسب را به قول ما شلش میکنند کم میارند مثال معروفش نژاد آمریکن سادل هست که قدم خیلی عالی داره ولی توی چهار نعل دیگه نه نمیتونه ;d ;d ;d)
حالا به نظرتون من بهتر گفتم یا شیخ حاجات؟؟؟؟؟ ??? ???
اقای وطن سلام
پسرم ببخشید من این سوال را میکنم ولی شما تاحالا سواراسب شدین منظورم اینکه چه مدتی هست که سوارکاری میکنی برادر بزرگوار من الان 62سال ازخدا عمرگرفتم وازبچگی روی اسب بزرگ شدم زمانی که هنوز ازاسب عرب حرفی نبود وملاک اسب خوب همین بود اسب سر و دم خوبی بگیره وپرخون باشه واصلا اسبی به اسم عرب وجودنداشت ودرخدمت اساتیدبزرگواری هم بودم که الان به رحمت خدا رفتن ولی تا حالا از هیچ ادم باتجربه وکهنه کاری این حرفهایی را که شما گفتی نشنیده بودم وهمه همین 5خصلت را پایه قرار میدادند واسبهائی که با خصوصیاتی که شما گفتین را می بستن به گاری تا اروم بشن واگرهم خوب نمیشدن می بستنشون به اسیاب که باد کلشون گرفته بشه البته این اصطلاحی بو که می گفتن
 

ایمان

Active member
احسنت سهراب خان
این همون جوابی بود که شیخ حاجات به اون خارجیا دادن .
ترجمه شون این میشه :

استقامت-هوش-شجاعت-غرور(یا ادب)-نجابت

واقعا اسبیت در این 5 کلمه خلاصه میشه ولی متاسفانه بعضیا (منظورم ایمان خان نیستن)
در اسب واسبیت به دنبال این 5 صفت نیستن.

باز تاکید میکنم شرح این موضوع هیچ ربطی به اسب این تاپیک نداره و همینطور بحث پیش آمدو

اصلا چطوره یه تاپیک بنام "اسبیت چیست" بزنیم ؟

توگوگل معنی کردم اینجوری دراومد درسته ؟ چون میخوام خوشگل چاپش کنم بزنم تو اطاقم :
1. Stamina استقامت



2. Intelligence هوش


3. Courage شجاعت


4. Spirit روح



5. nobility & aristocracy اشراف و اشراف

 
بالا