عکس العملتون چیه؟

دوستان عزیز این مسئله رابطه مستقیم با چیزی داره که توی ذهن و روح و قلب شما میگزره. اگر اسبی داخل مانژ ول بود و حمله میکرد اگر با دل پر و بدون اندکی ترس پا به مانژ بزاری امکانش خیلی کمه که بهت حمله کنه و در صورت اینکار هم فرار بدترین حالته و بهترین حالت اینه که همینطور که بطرفتون میاد از سر جاتون تکون نخورین و سعی کنین با گفتمانهای دلنشین آرومش کنین و معمولا در آخرین لحظات تغییر مسیر میده(البته این تجربه شخصیه و شما سعی کنین توی این وضعیت گرفتار نشین) چون من اصولا توی سوارکاری جونم کف دستمه.


یعنی اگه با تردید و ترس وارد مانژ بشیم و فرار کنیم، مورد حمله قرار میگیریم؟!یعنی اسب دنبال آدم میدوه و مثلا گاز میگیره؟!

حالا اگه تغییر مسیر نداد چی؟ ممکنه از رو آدم رد بشه؟
 
هیچ وقت راه عبور را بطور کامل برای اسب نباید بست .
ممکنه اسب عمدی یا غیر عمدی به شما برخورد کنه و اتفاقی که برای مرحوم عبدالله شکاری در رفسنجان افتاد خدا نکرده تکرار بشه .

اینطور که شنیدم اسب زیبایی بنام "تاج" در کوچه باریکی بسمت اصطبل میدویده و با مرحوم شکاری برخورد میکنه و در اثر همین اتفاق ایشان فوت کردند .
کسی دقیقا ندیده که چه اتفاقی افتاده ولی حدث بر این بوده که احتمالا ایشان قصد نگه داشتن اسب را داشتند. و یا اینکه در اثر گرد وخاکی که در اثر حرکت اسبها ایجاد شده بوده اسب درست آقای شکاری را ندیده و بهشون برخورد کرده .

مرحوم عبدالله شکاری پیشکسوت اسب سواری در رفسنجان بودند .


روحشان شاد.
خدا رحمتشون کنه
 

mahsa

Member
یعنی اگه با تردید و ترس وارد مانژ بشیم و فرار کنیم، مورد حمله قرار میگیریم؟!یعنی اسب دنبال آدم میدوه و مثلا گاز میگیره؟!

حالا اگه تغییر مسیر نداد چی؟ ممکنه از رو آدم رد بشه؟

رد شدنش ممکنه اتفاق بیوفته در واقع از عمد یا غیر عمد ممکنه با ادم برخورد کنه
چیزی که وجودداره اینکه نباید ازش بترسی و فرار کنی اسب موجودیه که به راحتی ترس تشخیص میده حالا اینکه تو زمین دنبال ادم بکنه تا حالا ندیدم
هر وقت تو این شرایط گیر کردی اگر احساس کردی که در صورت نگه نداشتن اسب اسیب جدی به بقیه وارد میکنه دستهات باز کن و با صدای سوت سعی کن جهت اسب عوض کنی البته فاصله ایمنی با اسب رعایت کن که اگر لگد زد بهت نخوره کم کم اسب ارام میشه تو این حالت سریع به سمتش حرکت نکن ارام به طرفش برو و بگیرش البته اینهای که گفتم تجربی بود
با عرض پوزش از جنای واحدی