اسب

نحوه شستن اسب

نحوه شستن اسب
شستن اسب بخش مهمی از مراقبت و بهداشت اسب است. در اینجا چند مرحله کلی برای شستن اسب وجود دارد:

وسایل را جمع آوری کنید: شلنگ، سطل، اسفنج، شامپو، نرم کننده، آب گیر و حوله نیاز دارید.

اسب را آماده کنید: اسب را با یک کل گیر و طناب محکم کنید و آنها را به یک ستون ببندید یا از سیستم دو بنده استفاده کنید. قبل از شستن از یک شانه قشو برای از بین بردن کثیفی و موی اضافه استفاده کنید.

اسب را خیس کنید: با استفاده از یک شلنگ یا یک سطل آب، پوست اسب را کاملا خیس کنید. حتما از وارد شدن آب به گوش یا چشم اسب خودداری کنید.

شامپو بزنید: شامپو را روی یک اسفنج یا مستقیماً روی پوست اسب بمالید و به آرامی با حرکات دایره ای بشویید. حتماً کف کنید و تمام قسمت های بدن اسب از جمله پاها، شکم و یال و دم اسب را تمیز کنید.

اسب را بشویید: تمام صابون را با آب تمیز بشویید، مطمئن شوید که تمام کف‌ها را از پوست اسب پاک کنید.

استفاده از نرم کننده: نرم کننده را روی یال و دم اسب و هر قسمت دیگری که ممکن است مستعد گره خوردن باشد، بمالید. اجازه دهید نرم کننده چند دقیقه بماند قبل از اینکه آن را بشویید.

آب اضافی را بتراشید: از یک آب گیر برای پاک کردن آب اضافی پوست اسب استفاده کنید. این به تسریع روند خشک کردن کمک می کند.

اسب را خشک کنید: از یک حوله برای خشک کردن آب باقی مانده از کت اسب استفاده کنید. اگر هوا گرم و آفتابی است، می توانید اجازه دهید اسب خشک شود یا می توانید از سشوار اسب برای تسریع روند خشک شدن استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که هنگام شستن اسب همیشه صبور و ملایم باشید، زیرا برخی از اسب ها ممکن است در اطراف آب عصبی یا پرت شوند. همچنین از شستن مکرر اسب خودداری کنید، زیرا این کار می تواند روغن های طبیعی را از پوست و پوست آن جدا کند و منجر به خشکی و تحریک شود.

هر سوالی درباره نگهداری اسب دارید از ما بپرسید 09124608266

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *