اصول نزدیک شدن به اسب

اصول نزدیک شدن به اسب

نزدیک شدن به اسب از جمله فعالیت‌های پایه‌ای در سوارکاری و مراقبت از اسب است. در ادامه، اصولی برای نزدیک شدن به اسب را بررسی خواهیم کرد:

  1. آرامش: نزدیک شدن به اسب نیازمند حضور آرام و پایدار شما است. شما باید آرام و با اطمینان به سوی اسب حرکت کنید و تلاش کنید اعتماد اسب را به دست آورید.
  2. تمیزی: اسب‌ها حیواناتی هستند که به تمیزی و پاکیزگی اهمیت می‌دهند. پیش از نزدیک شدن به اسب، باید مطمئن شوید که دست‌های خود را با آب و صابون شسته‌اید و لباس‌هایی که قرار است برای مراقبت از اسب بپوشید، تمیز و پاک باشد.
  3. توجه به نشانه‌های زبان بدن اسب: اسب‌ها زبان بدن خود را برای ارتباط برقرار کردن با انسان‌ها و اعلام وضعیت خود به کار می‌برند. برای نزدیک شدن به اسب، باید به نشانه‌هایی نظیر حرکات گوش، دم و چشم‌های اسب توجه کنید و تلاش کنید که زبان بدن اسب را درک کنید.
  4. نزدیک شدن به اسب از طرف درست: برای نزدیک شدن به اسب، باید از طرف درست نزدیک شوید. باید در جهت جلوی اسب و در خط مستقیم به سمت گردن اسب نزدیک شوید. از نزدیک شدن به اسب از طرف پشت یا کنار آن باید پرهیز کنید.
  5. عدم ترس: برای نزدیک شدن به اسب، باید تلاش کنید که ترس خود را کنترل کنید. اسب‌ها احساس ترس و استرس را به راحتی درک می‌کنند و اگر شما ترس دارید باید با تمرین ترس را کم کنید.

09124608266