تحقیقات سلول های بنیادی به نفع صاحبان و مربیان اسب

تحقیقات سلول های بنیادی به نفع صاحبان و مربیان اسب
تاریخ:24 اکتبر 2008
منبع:دانشگاه موناش
خلاصه:در یک پیشرفت بالقوه برای صنعت اسب های پرفورمنس (مانند مسابقه و چوگان)، هدف دانشمندان مهار سلول های بنیادی برای ترمیم آسیب های تاندون، رباط، غضروف و استخوان در اسب ها است.

در یک پیشرفت بالقوه برای صنعت اسب های پرفورمنس (مانند مسابقه و چوگان)، دانشمندان ملبورن در نظر دارند سلول های بنیادی را برای ترمیم آسیب های تاندون، رباط، غضروف و استخوان در اسب ها مهار کنند.

دکتر پل ورما، از موسسه تحقیقات پزشکی موناش، با شرکت آمریکایی ViaGen Inc برای توسعه رده‌های سلول‌های بنیادی جنینی اسب، با هدف ایجاد «بانکی» از سلول‌های بنیادی همسان ژنتیکی که برای هر اسب نگهداری می‌شود، کار می‌کند.

آسیب به تاندون ها، رباط ها، غضروف و استخوان در اسب های عملکردی مانند اسب های مسابقه و اسب های چوگان شایع است.

آسیب های تاندون، رباط و غضروف می تواند از التهاب جزئی تا پارگی کامل متغیر باشد که می تواند منجر به لنگش دائمی و پایان زندگی رقابتی اسب شود. هنگامی که اسب به تاندون یا رباط آسیب می رساند، خطر آسیب مجدد بسیار زیاد است.

شدت آسیب استخوان نیز متفاوت است و جدی ترین موارد منجر به مرگ اسب آسیب دیده می شود.

سلول های بنیادی این پتانسیل را دارند که این آسیب را معکوس کنند. دکتر ورما گفت: «ما تکنیک‌هایی را برای استخراج سلول‌های بنیادی از جنین اسب توسعه داده‌ایم، و از طریق یک مطالعه آزمایشی، با موفقیت تعدادی رده سلول‌های بنیادی جنینی اسب را ایجاد کرده‌ایم.»

گام بعدی بررسی استفاده از این خطوط سلول های بنیادی برای بازسازی سلول های تاندون، رباط، غضروف و استخوان است. هنگامی که سلول های بنیادی می توانند به سلول های بافتی مناسب تبدیل شوند، می توان آنها را برای جایگزینی بافت آسیب دیده پیوند زد. ”

منبع طبیعی سلول های درمانی توسعه یافته توسط دکتر ورما توسط سیستم ایمنی اسب به عنوان خود شناخته می شود. هیچ خطری وجود نخواهد داشت که اسب ها بافت تولید شده از سلول های بنیادی را پس بزنند.

دکتر Irina Polejaeva، مدیر ارشد علمی ViaGen، گفت که خطر رد شدن غلبه خواهد شد زیرا سلول های تولید شده از نظر ژنتیکی با اسب تحت درمان یکسان هستند.

دکتر جان ون ونندال، جراح متخصص اسب، گفت که دسترسی آماده به بانکی از سلول‌های اسب که به طور جداگانه طراحی شده‌اند، روند توانبخشی را تسریع می‌کند.

درمان‌های سلول‌های بنیادی فعلی شامل آسپیراسیون سلول‌های مغز استخوان از اسب آسیب‌دیده است. سلول‌ها سپس به آزمایشگاه فرستاده می‌شوند و به سلول‌های بافت مورد نیاز رشد می‌کنند؛ فرآیندی که سه هفته طول می‌کشد. دسترسی به روشی کمتر تهاجمی و سریع‌تر برای درمان مصدوم. دکتر ون ونندال گفت که اسب ها فوق العاده خواهند بود.

مربی اسب پیتر مورگان، که به دلیل آموزش توانبخشی خود برای اسب های اصیل آسیب دیده مشهور است، گفت که پیامدهای آن برای صنعت مسابقه می تواند بسیار زیاد باشد.

“این تحقیق می تواند نحوه نگاه و درمان ما به اسب های مسابقه آسیب دیده را تغییر دهد. این بدان معناست که اسب های آسیب دیده می توانند با سرعت بیشتری به مسیر برگردند. اگر ما می توانستیم برای مدت طولانی تری با مادیان های گل میخ مسابقه دهیم، ارزش مادیان افزایش می یابد. و فرزندانش.» آقای مورگان گفت.

09124608266