اسب

سن مناسب برای آموزش سوارکاری کودکان

آموزش سوارکاری کودکان

برای سوارکاری جدی، اسب سواری چیزی بیش از یک ورزش معمولی یا سرگرمی آرام است. سواری یک هنر و یک علاقه است. مانند سایر فعالیت‌های از این ماهیت، اسب‌سواری چیزی نیست که در عرض چند ماه یا حتی چند سال یاد بگیرید.

منتهی به یک سوال مهم برای والدین – بهترین سن برای شروع آموزش اسب سواری چیست؟

از هر سوارکار ماهر بپرسید به شما خواهند گفت که هنوز در حال یادگیری هستند. سوارکاران سطح المپیک درس می خوانند و به طور مداوم تحت نظر مربی هستند. سوارکاران خوب کتاب، مقاله می خوانند، آموزش های منظم می گیرند و به طور مداوم در کلینیک های آموزشی حضور می یابند.

برای برتری در سوارکاری، به چشمانی شایسته رو به جلو و یک مربی سوارکاری مورد اعتماد نیاز دارید. من به عنوان یک حرفه ای با سابقه، هنوز هم در کلاس های سوارکاری شرکت می کنم و تا حد امکان در کلینیک های آموزشی شرکت می کنم.

گسترش مهارت‌هایمان هم در زین و هم روی زمین با اسب‌هایمان، پیوند قوی‌تری با آنها ایجاد میکند و به ما کمک می‌کند تا تناسب اندام و آگاهی بدن خود را به عنوان یک امتیاز اضافی بهبود بخشیم.

کودکان چه زمانی باید آموزش سوارکاری را شروع کنند؟
اگر کودک دیوانه اسب دارید که برای آموزش سوارکاری التماس می کند، چگونه می دانید که آیا کودک شما آماده است تا کلاس های سوارکاری را شروع کند؟

ابتدا از خود بپرسید که آیا فرزندتان می‌تواند حداقل 30 دقیقه روی یک کار و آموزش تمرکز کند؟ اگر نمی توانند برای این مدت طولانی تمرکز کنند، احتمالاً باید صبر کنید تا کمی بزرگتر و بالغ شوند وگرنه پول شما هدر میشود و کودک از ان فعالیت زده خواهد شد.

ثانیاً، اکثر اسب‌ها نیاز دارند که انسان‌های اطراف خودت کنترل خاصی بر احساسات خود داشته باشند. جیغ زدن، دویدن یا فریاد زدن می‌تواند باعث واکنش خطرناکی در همه اسب‌ها شود، حتی آرام ترین اسبها. کودکانی که نمی توانند از عصبی شدن خود جلوگیری کنند ، برای درس های سوارکاری آماده نیستند.

صرف نظر از اینکه فرزند شما برای آمورش سوارکاری آماده است یا خیر، والدین باید با بردن فرزند خود به باشگاه سوارکاری که به کودکان خدمات می دهد، شروع کنند. همه مربیان سوارکاری سوارکاران جوان را نمی پذیرند و همچنین اسب های آموزشی ای ندارند که برای مبتدیان در هر سنی مناسب باشد.

هنگامی که مکانی را پیدا کردید که به کودکان آموزش سوارکاری می دهد، به ملاقات مربی و اسب ها بروید و ببینید کودک شما چگونه به این حیوانات بزرگ و فشار یک فرد بزرگسال ناشناس که به آنها دستور می دهد واکنش نشان می دهد.

بچه‌های خیلی کوچک یا آن‌هایی که هنوز برای آموزش سوارکاری آماده نیستند، می‌توانند از بازی کردن و آشنایی با اسب‌ها بهره ببرند.

به دنبال برنامه های سوارکاری باشید که اردوهای تابستانی ارائه می دهند زیرا بسیاری از آنها دارای اسب های قابل اعتماد و آموزش گروهی مقرون به صرفه برای همه سنین کودکان هستند. حتی چند دقیقه در هفته تماشای اسب سواری و سایر کودکان برای کودکان کوچک مفید خواهد بود.

بسیاری از مربیان اسبسواری /مدرسه‌های سوارکاری محدودیت سنی تعیین می‌کنند که تا حدودی خودسرانه است و به سطح راحتی آنها و اسب‌هایی که در مدرسه خود دارند بستگی دارد. معمولاً در حدود 9 سالگی است. سایر مربیان مایلند با کودکان 6 یا 7 ساله کار کنند و قبل از تصمیم گیری در مورد پذیرش آن کودک به عنوان سوارکار ببینند که کودک چگونه برخورد می کند.

دروس اولیه سوارکاری با اصول نظافت، نظافت سم اسب، زین کردن اسب و دهنه زدن آغاز می شود و معمولاً به سمت هدایت کودک بر روی اسب روی زمین و بعد و به اندازه کافی هماهنگ و قوی شود تا بتواند اسب را بصورت سوار کنترل کند،

به دنبال مربی با سالها تجربه در راه اندازی کودکان سوارکار و یک مرکز تمیز، ایمن باشید که در آن اسب ها شاد و به خوبی از آنها مراقبت می شود. برای پیدا کردن یک برنامه خوب، از دامپزشکان، نعلبندان، دوستان اسبدار و مهمتر از همه والدین دیگر اطلاعات دریافت کنید.

پونی کلاب ها برنامه های فوق العاده ای برای کودکان هستند. این باشگاهها آموزش‌های ارزان و باکیفیت را در زمینه سوارکاری و مراقبت از اسب ارائه می‌دهند و مزیت‌های بیشتری با فعالیت‌های اجتماعی سرگرم‌کننده با کودکان دیگر و سرگرمی با اسبها و امورش سوارکاری است.

کودکان از کار کردن با اسب مهارتهای بسیار خوبی بدست می اورند:

همراهی سرگرم کننده با اسبها
ورزش عالی
پایین آوردن سطح استرس
ایجاد شخصیت و اعتماد به نفس
مهارت های رهبری

چه زمانی برای آموزش سوارکاری خیلی دیر است؟
آیا شما بزرگسالی هستید که همیشه آرزوی سوارکاری را داشتید اما هرگز فرصتی برای یادگیری نداشتید؟ خیلی دیر شده؟ نه! ممکن است لازم باشد مدتی را صرف جستجوی مربی مناسب کنید، اما بدون در نظر گرفتن سن شما یک اسب و یک برنامه برای شما وجود دارد.

در نتیجه، سن ارتباط چندانی با تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی می تواند در کلاس های سوارکاری شرکت کند، ندارد. اسب‌هایی وجود دارند که هم برای افراد بسیار جوان، هم برای افراد بسیار مسن و هم برای همه افراد در این بین مناسب هستند. آنچه مهم است پیدا کردن یک مربی سوارکاری  واجد شرایط و مناسب برای فرزندتان یا خودتان است. اگر قبل از خرید اسب ابتدا به دنبال آموزش سوارکاری هستید، در مسیر درستی هستید. قبل از اینکه اسب را برای اولین بار به خانه بیاورید، کاملاً ضروری است که دانش و تجربه ای در مورد مراقبت از اسب در زمین و روی زین داشته باشید.

جهت مشاوره در زمینه خرید اسب و اموزش سوارکاری در تماس باشید 09124608266

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *