نام اسب پیامبر اسلام

نام اسب پیامبر اسلام اسب در اسلام نعل اسب در اسلام گوشت اسب در اسلام اهمیت اسب در اسلام حکم گوشت اسب در اسلام اسب سواری در اسلام اسب در دین اسلام اسب از دیدگاه اسلام شرط بندی اسب در اسلام اسب سواری در دین اسلام اسب در اسلام

نام اسب پیامبر اسلام (ص) دلدل یا دل‌دول بود. او یک اسب سفید رنگ بود که توسط حاطب بن ابی بلتعه، از سوی مقوقس، حاکم اسکندریه، به پیامبر اسلام (ص) هدیه داده شد.

دلدل اسبی بسیار سریع و چابک بود و پیامبر اسلام (ص) از او در جنگ ها و سفر ها استفاده می کردند. در جنگ بدر، دلدل نقش مهمی در پیروزی مسلمانان ایفا کرد. او پیامبر اسلام (ص) را از خطر نجات داد و به او کمک کرد تا از میدان جنگ خارج شود.

دلدل در سال 7 هجری قمری درگذشت. پیامبر اسلام (ص) به شدت از مرگ او ناراحت شدند و او را «شوق رسول خدا» نامیدند.

در برخی از منابع آمده است که نام اصلی دلدل «لُبَد» بود و پیامبر اسلام (ص) نام او را به «دلدل» تغییر دادند. معنای دلدل در زبان عربی «تیزپای» است.

در برخی از احادیث و روایات اسلامی، از دلدل به عنوان «اسب سفید پیامبر اسلام» یاد شده است. در برخی از منابع نیز آمده است که دلدل دارای ویژگی های خاصی بود، مانند این که می توانست پرواز کند.

با این حال، صحت این روایات و احادیث مورد تردید است و بسیاری از مورخین معتقدند که دلدل یک اسب معمولی بود که پیامبر اسلام (ص) از آن استفاده می کردند.

09124608266