نژاد اسب پرچرون

نژاد اسب پرچرون
اسب پرچرون یک نژاد اسب بادگیر است که منشا آن منطقه پرش فرانسه است. به دلیل استحکام، ظرافت و تطبیق پذیری خود شناخته شده است. پرچرون ها اسب های بزرگ و عضلانی با ساختاری قدرتمند و بدنی فشرده و متناسب هستند.

پرچرون ها ظاهری متمایز با پیشانی پهن، چشمانی رسا و بینی کمی رومی دارند. آنها دارای گردنی ضخیم و قوس دار، قفسه سینه عمیق و پشتی قوی و عضلانی هستند. این نژاد معمولاً بین 15 تا 18 دست (60 تا 72 اینچ یا 152 تا 183 سانتی متر) قد و بین 1800 تا 2600 پوند (820 تا 1180 کیلوگرم) وزن دارد.

پرچرون ها به خلق و خوی آرام و مشتاق خود معروف هستند. آنها باهوش، سریع یاد می گیرند و اغلب در فعالیت های مختلف سوارکاری، از جمله رانندگی، کار در مزرعه و رویدادهای رقابتی استفاده می شوند. با توجه به اندازه و استحکام آنها، آنها به ویژه برای کارهای کششی سنگین، مانند کشیدن کالسکه، شخم زدن مزارع، و چوب بری مناسب هستند.

از نظر رنگ، پرچرون ها می توانند خاکستری یا سیاه باشند که رنگ خاکستری رایج تر است. آنها یال و دم متراکم و فراوانی دارند که به ظاهر با شکوه کلی آنها می افزاید.

نژاد پرچرون در سراسر جهان محبوبیت پیدا کرده است و به دلیل تطبیق پذیری، قدرت و طبیعت ملایمش شناخته شده است. اغلب در رژه ها، نمایشگاه ها و تظاهرات اسب های کار دیده می شود.

اسب پرچرون
اسب نژاد پرچرون
عکس اسب پرچرون

09124608266