چگونه «آرام‌بخش اسب» افسردگی را متوقف می‌کند

چگونه «آرام‌بخش اسب» افسردگی را متوقف می‌کند
تاریخ:9 مه 2008
منبع:دانشگاه منچستر
خلاصه تحقیق:
محققان با تصاویری که نشان می‌دهند قشر اوربیتوفرونتال – بخشی از مغز که در افسردگی بیش فعال است – چگونه به افسردگی کمک می‌کند، دقیقاً نشان داده‌اند که چگونه کتامین به افسردگی کمک می‌کند. کتامین، داروی بیهوشی که در میان پزشکان در میدان جنگ و همچنین دامپزشکان محبوب است، زیرا امکان آگاهی بدون درد را فراهم می‌کند، امید جدیدی برای درمان افسردگی است – اما تصاویر دقیقه به دقیقه نشان می‌دهند که چگونه این دارو به نتیجه می‌رسد. این به شکلی غیر منتظره

کتامین، یک داروی بیهوشی که نزد پزشکان در میدان جنگ و همچنین دامپزشکان محبوب است، زیرا امکان آگاهی بدون درد را فراهم می کند، امید جدیدی برای درمان افسردگی است – تصاویر دقیقه به دقیقه توسط پروفسور بیل دیکین و تیم او نشان می دهد که چگونه دارو به روشی غیرمنتظره به این امر دست می یابد.

این دارو قشر اوربیتوفرونتال را – واقع در بالای چشم ها، در مرکز – غیرفعال می کند که تصور می شود باعث ایجاد افکار بسیار عاطفی مانند گناه و احساس بی ارزشی می شود و باعث واکنش هایی در قسمت های احشایی بدن مانند تپش معده و ضربان قلب می شود.

پروفسور دیکین، از دانشکده پزشکی و علوم انسانی، گفت: «ما از دیدن کارکرد آن بر روی آن قسمت از مغز شگفت زده شدیم. ما انتظار داشتیم که آن را روی بخش‌هایی که روان‌پریشی را کنترل می‌کنند، در کناره‌های مغز ببینیم. فعالیت‌هایی در آنجا وجود داشت، اما مهم‌تر از آن، خاموش کردن مرکز افسردگی بود.»

این مطالعه که در Archives of General Psychiatry منتشر شد، به دنبال شناسایی مکان‌های اثر کتامین بود، اما همچنین مشخص شد که آزادسازی گلوتامات در تأثیرات کتامین مهم است و این می‌تواند به درمان‌های سریع جدید برای خارج کردن افراد از شرایط شدید یا طولانی اشاره کند.

تیمی در واحد علوم اعصاب و روانپزشکی دانشگاه (NPU) و علوم تصویربرداری و مهندسی زیست پزشکی (ISBE) به 33 مرد سالم و داوطلب راست دست در مرکز تحقیقات بالینی Wellcome Trust (WTCRF) کتامین داخل وریدی دادند. اسکن‌ها نشان داد که فعالیت در قشر اوربیتوفرونتال بلافاصله متوقف شد.

در مطالعات انجام شده در ایالات متحده، افراد افسرده دریافتند که علائم آنها 24 ساعت پس از مصرف کتامین شروع به بهبود می کند و تا دو روز پس از آن بهبود می یابد. پروفسور دیکین اکنون بودجه ای برای توسعه این رویکرد برای درمان بیماران روانپزشکی در مرکز تحقیقات بیومدیکال جدید 30 میلیون پوندی دریافت کرده است که ماه گذشته به بیمارستان مرکزی کودکان منچستر و NHS Trust اعطا شد. او امیدوار است ظرف پنج سال آینده درمانی ایجاد کند.

او گفت: «نتایج مطالعه روشی کاملاً جدید برای درمان افسردگی و راه جدیدی برای درک افسردگی به ما داده است.»

پروفسور هلن میبرگ، از دانشگاه اموری در ایالات متحده، که پیشگام تحریک عمیق مغز برای جلوگیری از فعالیت بیش از حد قشر اوربیتوفرونتال است، که در آن از الکترودها در طی جراحی مغز استفاده می شود، موافقت کرد: “این یک یافته فوق العاده است… برای ما بسیار جالب است. مطالعات مداوم تحریک عمیق مغز.

مقاله «گلوتامات و اساس عصبی تأثیرات ذهنی کتامین» در آرشیو روانپزشکی عمومی جلد 65 (شماره 2) فوریه 2008.

09124608266